پیام سپاهان
فروش گوشی‌های آیفون در فروشگاه‌های ال‌جی از ماه آینده
پنجشنبه 31 تير 1400 - 09:53:32
پیام سپاهان - زومیت / طبق توافق انجا‌م‌شده، اپل به‌منظور گسترش فعالیت‌هایش در کره‌جنوبی، از ماه آینده فروش برخی محصولاتش را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی ال‌جی در این کشور آغاز خواهد کرد.
گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد برخی از محصولاتش نظیر گوشی‌های آیفون را در 400 فروشگاه خرده‌فروشی ال‌جی واقع در کره‌جنوبی بفروشد و برای این منظور، در حال مذاکره با سران ال‌جی است‌. بااین‌حال، برخی شایعات از اتمام مذاکره و توافق‌نکردن این دو غول فناوری حکایت می‌کردند. حال در گزارش جدیدی ادعا می‌شود نه‌تنها این مذاکرات متوقف نشده است؛ بلکه دو شرکت برای فروش آیفون و اپل واچ و آیپد در ماه آینده به‌توافق رسیده‌اند.
گفته می‌شود ال‌جی فروش آیفون را برای جایگزینی گوشی‌های هوشمندش در نظر گرفته است؛ زیرا این شرکت کره‌ای اخیرا تجارت گوشی‌ هوشمند خود را تعطیل کرده است و فضای خرده‌فروشی‌ای که قبلا برای بازاریابی گوشی‌هایش استفاده می‌شد، خالی گذاشته است.
از قرار معلوم، اپل درصدد استفاده از آن فضا برای فروش محصولاتش است. گفتنی است درحال‌حاضر فعالیت اپل در کره‌جنوبی بسیار ناچیز است؛ بنابراین، توافق با ال‌جی برای فروش محصولات در بیش از 400 فروشگاه راهی آسان برای گسترش حضور کوپرتینویی‌ها در این کشور است.
ادعای تعلیق مذاکرات ظاهرا بدین‌دلیل بود که این توافق باعث نارضایتی خرده‌فروشان کوچک و متوسط، به‌ویژه در مباحث رقابت عادلانه شده بود. برای برطرف‌کردن این موضوع، ال‌جی تلاش خواهد کرد با انجمن ملی توزیع ارتباطات سیار دراین‌باره تعامل کند؛ زیرا گفته می‌شود خروج ال‌جی از تجارت گوشی‌های هوشمند ماهیت توافق‌های قبلی بُردبُرد را تغییر می‌دهد.
طبق گزارش‌های قبلی، ال‌جی و اپل درباره فروش رایانه‌های مک اختلاف‌نظر دارند. ال‌جی لپ‌تاپ‌هایش موسوم به گرم را می‌فروشد و ارائه مک‌های اپل می‌تواند به فروش آن‌ها آسیب برساند؛ درنتیجه احتمالا دو طرف فقط بر سر فروش آیفون و آیپد و ساعت اپل به‌توافق رسیده‌اند. اعتقاد بر این است که به‌زودی ال‌جی رسما خبر توافق با اپل را رسانه‌ای کند؛ بااین‌حال، تاکنون هر دو طرف از ارائه جزئیات مفاد قرارداد خودداری کرده‌اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297428/فروش-گوشی‌های-آیفون-در-فروشگاه‌های-ال‌جی-از-ماه-آینده
بستن   چاپ