پیام سپاهان
هشدار! این بازی گرافیک شما را نابود می‌کند
پنجشنبه 31 تير 1400 - 09:53:21
پیام سپاهان - مجله سخت افزار / طبق گزارشات برخی کاربران بازی جدید و MMORPG یعنی New World متعلق آمازون کارت گرافیک GeForce RTX 3090 انویدیا را نابود می کند. در واقع اگر شما صاحب یک کارت 3090 هستید به شدت توصیه می‌کنیم فعلا از تجربه این عنوان خودداری کنید.
با توجه به گزارش کامل Windows Central کاربرانی که سعی داشته‌اند New World را روی یک GeForce RTX 3090 اجرا کنند در نهایت با یک کارت گرافیک خراب مواجه شده‌اند. برخی از گیمرهایی موفق شده‌اند دنیای عظیم MMORPG بازی را مشاهده کنند پس از 15 الی 20 دقیقه کارت گرافیکشان را از دست داده‌اند. این مشکل تنها با مدل RTX 3090 پدید آمده که نه تنها سریع‌ترین گرافیک تیم سبز است بلکه با برچسب رسمی 1500 دلاری بسیار گران قیمت نیز هست.
البته کاربران در حال حاضر بیش از 2000 دلار برای دست یابی به پرچمدار انویدیا پرداخت کرده‌اند که حالا یک بازی 40 دلاری آن را کاملا از کار می‌اندازد. این مشکل تنها محدود به یک کاربر خاص نیست بلکه چندین نفر اشکال مشابهی را گزارش کرده‌اند. دو نفر از کاربران از کارت گرافیک نمونه GeForce RTX 3090 متعلق به EVGA استفاده می‌کرده‌اند در حالی که مابقی نیز کارت‌های سفارشی دیگر شرکت‌ها را در اختیار داشته‌اند.
در واقع GeForce RTX 3090 به راحتی این عنوان را اجرا می‌کند اما سرعت فن‌ها به 100 درصد افزایش یافته و بلافاصله شاهد یک صفحه سیاه خواهیم بود. در اجرای دوم New World نیز یکی از قطعات کارت گرافیک خراب می‌شود تا در ادامه رایانه شخصی حتی قادر به بوت نباشد. یکی از کاربران حتی با کارت گرافیک دوم EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 نیز همین مشکل را داشته است.

پیام سپاهان


براساس اطلاعات فعلی، ظاهرا بازی New World از فریم ریت بدون محدودیت در منو استفاده می‌کند و رنج رندرینگ وسیعی را نیز درون بازی در اختیار دارد. GeForce RTX 3090 تنها کارت گرافیک فعلی با 24 گیگابایت حافظه GDDR6X است و احتمالا اجرای اولیه بازی برای چیپ‌های حافظه یا حتی خود چیپ گرافیکی بسیار مشکل بوده که در نهایت به دمای بالا و صدمه به قطعه می‌انجامد. ظاهرا آمازون وقتی قصد داشته بازی را در اختیار کاربران قرار دهد به چنین موضوعی فکر نکرده است.
یک وصله می‌تواند این موضوع را رفع کند اما راه حلی برای کارت گرافیک‌های خراب وجود ندارد مگر گارانتی. البته در هر صورت این که یک کارت گرافیک برای اجرای یک بازی با چنین مشکلی مواجه شود امری مرسوم نیست، حالا آن بازی هر چقدر نیز بد بهینه شده باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297427/هشدار!-این-بازی-گرافیک-شما-را-نابود-می‌کند
بستن   چاپ