پیام سپاهان
بیمه‌شدگان کاشان 4 برابر میانگین کشوری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند
پنجشنبه 31 تير 1400 - 09:52:49
پیام سپاهان - ایرنا / مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: بیمه‌شدگان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به طور میانگین چهار برابر میانگین کشوری به مرکزهای درمانی مراجعه می‌کنند.
علی‌محمد حق‌پناه، مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان سالانه به سه میلیون و 720 هزار نفر در این منطقه خدمات درمانی ارائه می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی را نسبت به جمعیت در کشور دارند، افزود: 80 درصد جمعیت افزون بر 103 هزار نفری شهرستان آران و بیدگل و نزدیک به 70 درصد جمعیت بیش از 364 هزار نفری شهرستان کاشان زیر پوشش بیمه‌شده تامین اجتماعی قرار دارند.
به گفته حق‌پناه، منطقه کاشان افزون بر 33 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی دارد و به طور میانگین این سازمان چهار برابر دریافت حق بیمه برای بیمه‌شدگان این منطقه هزینه می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با اشاره به شیوع کرونا و افزایش هزینه‌های بخش درمان به ویژه افزایش 30 درصدی در بخش درمان غیرمستقیم، گفت: این مدیریت ماهانه در بخش درمان مستقیم 75 هزار نفر و غیرمستقیم 320 هزار نفر بیمه شده در منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.
وی با تاکید بر توسعه چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی با تعهد این سازمان در پرداخت هزینه‌ داروهای کرونا، اضافه کرد: بر این پایه، هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی منطقه کاشان در واحدهای درمانی طرف‌ قراردادهای خصوصی و دولتی ماهانه 22 میلیارد تومان و در بخش درمان ملکی ماهانه هشت میلیارد تومان است.
کرونا و افزایش هزینه ماهانه 30 میلیارد تومانی بخش درمان
حق‌پناه، افزایش هزینه ماهانه نزدیک به 30 میلیارد تومانی برای درمان بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی منطقه کاشان با توجه به شیوع کرونا در سال جاری یادآورشد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز برای این بیمه‌شدگان حدود 370 میلیارد تومان هزینه شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با اشاره به زیر پوشش بیمه قرارگرفتن داروهای ضد ویروسی از ابتدای امسال که در گذشته به صورت آزاد توسط بیمار خریده می‌شد، افزود: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا با استفاده از داروهای گران‌قیمت ضد ویروسی بیش از 10 میلیون تومان هزینه می‌کند.
وی تصریح کرد: داروی فاویپیراویر با قیمت 800 هزار تومان به صورت بیمه‌ای محاسبه و فقط 30 درصد آن از سوی بیمار کرونایی پرداخت می‌شود و داروی رِمْدِسیویر با قیمت دست‌کم سه میلیون و حداکثر 6 میلیون تومان در مرکزهای بستری با پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان ارائه می‌شود.
حق‌پناه ادامه داد: سازمان بیمه تامین اجتماعی به دنبال راهکاری است تا 70 درصد هزینه این دارو را نیز برای بیمارانی که درمان سرپایی دارند و تمایل به بستری ندارند از طریق تامین یکسری داروخانه پرداخت کند، چراکه بار سنگینی مالی برای بیمه شده دارد.
به گفته وی، مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با توجه به شروع ویروس کرونا با جذب نیروی انسانی پزشک، درمانگاه بوعلی کاشان و درمانگاه تخصصی حضرت ابوالفضل(ع) آران و بیدگل را دو نوبت کرد.
وی با تاکید بر افزایش نزدیک به 70 درصدی پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی کاشان، یادآور شد: این هزینه‌ها بیشتر برای بستری بیماران کووید 19 در بخش‌های مراقبت ویژه هزینه می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با بیان اینکه تمامی حق بیمه بیمه‌شدگان تا پایان اسفند 99 به مرکزهای خصوصی طرف قرارداد و مرکزهای دولتی تا پایان دی سال گذشته پرداخت شده است، افزود: پزشکان نیز 80 درصد حق بیمه نسخ الکترونیکی خود را به صورت برخط تا پایان خرداد و داروخانه‌ها 30 درصد حق بیمه خود را دریافت کرده‌اند.
حق‌پناه در خصوص ساخت تنها بیمارستان تامین اجتماعی کاشان، گفت: به طور تقریبی نیاز منطقه به بیمارستان تامین اجتماعی مرتفع شده، اما پیدا کردن مکان خوب و در دسترس شهروندان برای ساخت این بیمارستان در حال پیگیری است.
مدیریت درمان منطقه کاشان با 350 نفر نیروی انسانی خدمات خود را در حوزه درمان به بیش از 343 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارائه می‌دهد.
مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل هم‌ردیف استان‌ها فعالیت دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297424/بیمه‌شدگان-کاشان-4-برابر-میانگین-کشوری-به-مراکز-درمانی-مراجعه-می‌کنند
بستن   چاپ