پیام سپاهان
اجرای مانور خیابانی شهری برای کودکان در اصفهان
پنجشنبه 31 تير 1400 - 08:08:05
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های مصوب شهر دوستدار کودک و با توجه به لزوم آگاهی بخشی به خانواده‌ها در مورد حقوق کودک و ترویج فرهنگ رفتار با کودکان به عنوان بخش مهمی از جامعه، مانور خیابانی" شهری برای کودکان" طی پنج روز در سطح شهر برنامه ریزی شده است.
سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر دوستدار کودک ناگزیر شهری حق مداراست و هر آنچه از بافت شهری، ساختارها و مقررات موجود در یک شهر مبتنی بر استانداردهای دوستدار کودک تدارک دیده می‌شود در تلاش برای تحقق حقی از حقوق کودکان همچون حق بازی، حق شادی، حق امنیت، حق سلامت و حق آموزش است.
وی افزود: شهرداری اصفهان بر این باور است شهر بستر تحقق حقوق بشر است و حقوق کودک نیز به عنوان بخش لاینفکی از حقوق بشر، از مهمترین رئوس راهبردی برای برنامه‌ریزی و اقدامات شهری است.
معاون شهر سازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: چشم‌انداز برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک، شهری است با مشارکت اجتماعی کودکان، عادلانه و بدون تبعیض و قابل دسترس برای کودکان، ایمن و امن، خانواده محور با کودکان و والدین آگاه، مشارکت جو با تعاملات اجتماعی گسترده، که کودکان آن ارزشمند و محترم تلقی شده، با آن مشورت می‌شود و زمینه شکوفایی استعداد کودکان فراهم است.
وی ادامه داد: مانور خیابانی" شهری برای کودکان" با مشارکت خود کودکان و بهره گیری از نظرات آنها در مناطق مختلف شهری در حال اجراست.
کد خبر 508454

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297410/اجرای-مانور-خیابانی-شهری-برای-کودکان-در-اصفهان
بستن   چاپ