پیام سپاهان
نقدها و نمرات بازی Death’s Door منتشر شد
پنجشنبه 31 تير 1400 - 08:07:48
پیام سپاهان - گیم فا / استودیوی دو نفره‌ی اسید نرو (Acid Nerve) که پیش از این با بازی Titan Souls به شهرت رسیده بود، پس از 6 سال با بازی جدید خود یعنی Death’s Door بازگشته است. با نگاهی به نقدها و نمرات این بازی، می‌توان گفت که این استودیوی کوچک بار دیگر در ارائه‌ی تجربه‌ای لذت‌بخش موفق بوده است.
درو کردن ارواح مردگان به عنوان یک کار اداری می‌تواند پس از مدتی خسته‌کننده شود. اما هر چه باشد یک شغل ساده و کارآمد برای کلاغ Death’s Door است. داستان از جایی آغاز می‌شود که یکی از ارواح منتسب به شما دزدیده می‌شود و باید برای پس گرفتن آن وارد سرزمین‌هایی ناشناخته شوید. در این مسیر با استفاده از سلاح‌های گوناگون و جادو به نبرد با هیولاها و خدایان می‌روید. در Death’s Door اشتباهات شما می‌تواند بهای سنگینی داشته باشد و برای پیروزی باید سخت تلاش کنید. علاوه بر سیستم مبارزات عالی این بازی، داستانی طنز اما در عین حال غمگین وجود دارد که شما را به فکر وا می‌دارد. هم‌چنین طراحی هنری مثال‌زدنی بازی باعث شده تا با یکی از بهترین عناوین مستقل چند سال اخیر طرف باشیم. در ادامه نگاهی به نقدهای Death’s Door می‌اندازیم.
Player 2 10/10
یک ماجراجویی تاریک و جذاب که هم‌زمان چالش برانگیز و اعتیادآور است. Death’s Door هم‌زمان غریب و متواضع است. این داستان کلاغ شجاع با الهام از چندین بازی متفاوت به اثر خاص خود تبدیل می‌شود.
GamingTrend 9/10
بخرید، بازی کنید، لذت ببرید. توصیه‌ی من به شما به سادگی فرمول خود بازی است. حتی اگر بیش از حد انتظار به چالش کشیده شوید. هر چه بیشتر این بازی را تجربه کردم، بیشتر متوجه دستاوردهای آن شدم. ترکیب گیم‌پلی عالی با سبک هنری خاص و مناسب و موسیقی متنی که به خامه‌ی روی کیک تبدیل می‌شود. Death’s Door در سبک خودش تقریبا یک بازی بی‌نقص است. کمبودهای بازی از نظر روایی هم تنها ایراداتی کوچک در یک اثر تحسین برانگیز هستند.
IGN 9/10
Death’s Door برای آن‌هایی که به دنبال پر کردن جای خالی Zeldaهای کلاسیک هستند واجب است. به علاوه بازی شامل سیستم مبارزاتی کم‌نظیر در مقابل امواجی از دشمنان خوفناک در دنیایی عجیب و غریب می‌شود. رازهای بازی آن قدری هستند که کمبود تنوع در پاداش‌های آن را جبران کنند. ترکیب پازل‌ها و مبارزات دشوار هم دارای تعادلی خوبی است. هر چند ترجیح می‌دادم بازی کمی دیرتر به پایان می‌رسید، اما به عنوان دروکننده‌ی ارواح باید این را بدانیم که هیچ چیزی ابدی نیست.
Shacknews 9/10
Death’s Door یک داستان عالی را با مبارزات چالش برانگیز و رضایت‌بخش ترکیب می‌کند. به عنوان یک بازی اکشن، نکات مثبت زیادی در مورد دشمنان و شخصی‌سازی موجود وجود دارد. در چنین بازی‌هایی خیلی راحت می‌توان بی‌خیال داستان شد. اما روایت عمیق و بنیاد و اساس منحصر به فرد داستان باعث شده که این جنبه از بازی هم درگیرکننده باشید. اسید نرو با Death’s Door یکی از کامل‌ترین بازی‌های امسال را عرضه کرده است.
Twinfinite 9/10
حتی با وجود باس‌فایت نهایی شدیدا دشوار، از تمام لحظه‌هایی که با Death’s Door سپری کردم لذت بردم. جهانی که اسید نرو خلق کرده پر از رمز و راز بوده و هنوز و پس از 10 ساعت هم به تمام آن‌ها پی نبرده‌ام. منهای یک سری مشکلات فنی جزئی و افزایش ناگهانی سختی در بخش‌های پایانی بازی، Death’s Door فوق‌العاده است. این بازی شاید فاقد بودجه‌ی بزرگ و گرافیک واقع‌گرایانه‌ی عناوین AAA باشد، اما در عوض این کاستی را با خلاقیت و اکشن چالش برانگیز جبران می‌کند. تجربه‌ی Death’s Door را از دست ندهید.
Softpedia 8.5/10
Death’s Door مکانیک‌های اصلی خوبی دارد، اما فاقد یک نوآوری بزرگ است که به منحصر به فرد شدن آن کمک کند. از مبارزات، خصوصا بزرگ‌ترها، لذت بردم. اما به نظرم پازل‌ها و گشت و گذار در بازی معمولی هستند. برخی ممکن است این بازی را با Hades مقایسه کنند، اما این تجربه‌ای بسیار متفاوت بوده و عمق روایی آن بازی را ندارد. Death’s Door خطی است، المان‌های Rogue-Like ندارد و تنوع آن هم محدودتر است.
Noisy Pixel 8.5/10
Death’s Door خون تازه‌ای در ژانر ساکن اکشن-ادونچر است و این کار را به لطف طراحی مراحل کارآمد و مکانیک‌های ساده اما درگیرکننده انجام می‌دهد. اگر چه یک سری فاکتورها در اجرا شکست خورده‌اند، اما ایرادات بازی آن قدر بزرگ نیستند که جلوی لذت بردن شما از پروسه‌ی کلی را بگیرند. چند باس‌فایت بیشتر می‌توانست به بازی کمک کند. هم‌چنین یک سری از شخصیت‌ها نیازمند توجه بیشتری بودند. اما در مجموع مبارزات روان و پازل‌های جذاب این بازی را به یک تجربه‌ی لذت‌بخش تبدیل کرده‌اند.
PC Gamer 8.3/10
Death’s Door فرمول اکشن-ادونچر مدرن را تا هسته‌اش ساده‌سازی می‌کند و این تقلیل واقعا فوق‌العاده است.
Worth Playing 8.2/10
در مجموع Death’s Door یک موفقیت است. این بازی یک ماجراجویی کوتاه و سرگرم‌کننده با تمرکز بر روی مبارزات و الهام از فرمول قدیمی Zelda است. بازی فاقد ماندگارترین سیاه‌چاله‌ها یا پازل‌هاست، اما در عوض این کاستی را با دنیای دوست‌داشتنی‌اش جبران می‌کند.
GameSpot 8/10
با جهانی پر از جزئیات و سیستم مبارزاتی سرگرم‌کننده، خیلی راحت می‌توان عاشق Death’s Door شد. مقدمه‌ی بازی خیلی زود شما را درگیر می‌کند و بازی ویژگی‌های لازم برای جذاب ماندن تا انتها را دارد. مهم‌تر از همه چیز این است که بازی به صورت مداوم سرگرم‌کننده است. طراحی دشمنان دقیق بوده و شما را گوش به زنگ نگه می‌دارد. باس‌های آن هم چالش برانگیز هستند و مهارت شما را محک می‌زنند. ارواحی زیادی هستند که باید درو کنید، اما Death’s Door هر لحظه‌ی آن را لذت‌بخش می‌کند.
Attack of the Fanboy 8/10
در مجموع باید گفت که اسید نرو با Death’s Door عالی عمل کرده و با اتخاذ یک سری ریسک حساب شده، می‌توانست این بازی از یک اثر بسیار خوب به یک اثر عالی تبدیل کند. با این حال این بازی هنوز هم ارزش تجربه کردن را دارد. خصوصا اگر طرفدار این ژانر هستید.
Eurogamer 8/10
Death’s Door یک بازی اکشن-ادونچر عالی با الهام از Zelda است که جهانی پر از رمز و راز و داستان‌های ریز و درشت دارد. علی‌رغم مبارزاتی که در ظاهر ساده به نظر می‌رسند، این بازی هم از نظر مبارزه و هم از نظر گشت و گذار معرکه است.

پیام سپاهان


بازی Death’s Door در حال حاضر بر روی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297408/نقدها-و-نمرات-بازی-Death’s-Door-منتشر-شد
بستن   چاپ