پیام سپاهان
ماینر‌ها را معرفی کنید، جایزه بگیرید!
پنجشنبه 31 تير 1400 - 03:02:09
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جاوری رئیس لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص کشف رمز ارز‌ها گفت: بار فیدر‌ها و بررسی الگوریتم‌های مصرف و گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط ماینر‌ها استفاده می شود.
او ادامه داد: اقدام به ماینینگ نمودن تعدادی از دستگاه‌ها در یک مکان و منطقه می‌تواند به طور قطع باعث خاموشی‌ها و قطعی برق شود چرا که ترانس به کار رفته ظرفیت این میزان استفاده از برق را ندارد.
رئیس لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق اصفهان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون 2228 دستگاه ماینر به ظرفیت 4456 کیلو وات کشف شده است که در روز 106944 کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند و میزان برق مصرفی این دستگاه 6ا در ماه 3208320 کیلو وات ساعت می‌باشد که با در نظر گرفتن 200 کیلووات ساعت انرژی، مصرف برق 16 هزار خانه دریک ماه تامین می‌شود.
جاوری تاکید کرد: افراد سودجو این دستگا‌ه‌ها را در واحد‌های کشاورزی، صنعتی و خانه‌ها نصب می‌کنند که تا حدودی می‌تواند قابل کنترل باشد، چون مصرف برق این واحد‌ها در ماه‌های مختلف سال قابل رصد است و می‌توان براساس تفاوت مصرف در ماه‌ها به این موضوع مشکوک شد و با بازرسی و نظارت از وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌ها که مصرف برق بالا دارند آگاه شد.
او بیان کرد: مردم با کاهش مصرف و استفاده از دور کند کولر می‌توانند تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی کنند همچنین استفاده از نور روز را به عنوان یکی از ارکان مدیریت مصرف قرار دهند.
رئیس لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه به مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: افزایش دمای هوا یکی از دیگر دلایل افزایش مصرف است که گاهی افسار گسیخته مسیر مصرف را تغییر می‌دهد و مدیریت اضطراری بار را ایجاد می‌کند و ضروری است که به اندازه دو درجه نسبت به کاهش مصرف برق توجه کنیم و به فرض کولر گازی را بر روی 26 درجه بگذاریم تا شاهد کاهش مصرف برق باشیم.
جاوری تاکید کرد: اگر چه که مدل سازی رفتار اجتماعی برای کاهش سریع مصرف، حتی در کشور‌هایی که به پایداری نسبی در میزان تقاضا رسیده اند بسیار دشوار است، اما مشارکت‌های مردم در کاهش مصرف برق قابل اهمیت است.
او عنوان کرد:علاوه بر اجرای راهکار‌ها در کاهش مصرف برق و پایین آمدن مبلغ قبض پرداختی روش‌های دیگری وجود دارد که کاهش محسوسی را ایجاد می‌کند، استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... در ساعت‌های گرم روز (12 تا 18) نیز می‌تواند در رسیدن به اهداف مذکور، کمک شایانی نماید.
رئیس لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق اصفهان در پایان اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با گزارش دادن ماینر‌های غیر مجاز به اداره برق از طریق سامانه سمات تا سقف 20 میلیون تومان پاداش بگیرند.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297404/ماینر‌ها-را-معرفی-کنید،-جایزه-بگیرید!
بستن   چاپ