پیام سپاهان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:
برق بیمارستان‌های استان اصفهان با خطر قطعی مواجه نیست
چهارشنبه 30 تير 1400 - 19:00:54
پیام سپاهان - اصفهان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برق بیمارستان‌های این استان به دلیل وجود 2منبع برق، ژنراتور و منبع تغذیه جداگانه با احتمال و خطر قطعی و خاموشی مواجه نیست.

بهروز کلیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اصفهان گفت: همه بیمارستان‌ها تنها در صورت داشتن برق اضطراری و ژنراتور به بهره‌برداری می‌رسند و معاونت درمان به آن‌ها اجازه فعالیت می‌دهد ضمن آن که دستگاه‌های حساس بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها منبع تغذیه جداگانه دارند.
وی تاکید کرد: قطعی طولانی برق یک چالش جدی برای بیمارستان‌هاست و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر کرده است که برق بیمارستان‌های تحت پوشش از 2 پست مختلف تأمین شود.
وی ادامه داد: وجود 2 منبع تامین برق بیمارستان‌ها برای این است که اگر یکی قطع شد دیگری فعال باشد و حتی در صورت قطع ژنراتورها وارد مدار می‌شوند.
وی تصریج کرد: در کلان شهر اصفهان بیمارستان‌های الزهرا(س)، آیت الله کاشانی، امین، امام حسین(ع)، خورشید، فارابی سیدالشهدا(ع) و عیسی بن مریم(ع) دارای سامانه 2 منبعی هستند و پایایی برق خوبی دارند.
کلیدری افزود: تعداد زیادی بیمارستان‌ تک منبع در استان اصفهان وجود دارد که این بیمارستان‌ها به کمک مدیریت بحران استان به‌زودی به سیستم 2منبع تبدیل می‌شوند، البته تا امروز به دلیل وجود ژنراتور و منبع تغذیه جداگانه برای دستگاه‌های حساس بیمارستانی مشکل جدی نداشتیم.
وی یاد آور شد: منابع مالی بیمارستان‌ها به دلیل کووید 19 ضربه شدید خورده و ترازهای مالی مثبت و متعادل بیمارستان‌ها منفی شده است و با این وجود ما همچنان از بیمارستان‌ها حمایت می‌کنیم و اکسیژن، دستگاه ونتیلاتور، تخت بستری و تخت آی سی یو را تأمین کردیم و شرایط مالی آن ها مدیریت شده است.
در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
برچسب‌ها
انرژی برق دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297334/برق-بیمارستان‌های-استان-اصفهان-با-خطر-قطعی-مواجه-نیست
بستن   چاپ