پیام سپاهان
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان:
پرورش استعدادها مهم‌تر از کشف آنها است
چهارشنبه 30 تير 1400 - 08:38:30
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان نایب رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان، گفت: برنامه‌های استعدادیابی هزینه و زمان زیادی نیاز دارد که در شرایط فعلی سعی کردیم با هزینه‌های موجود بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

سپیده جعفری در گفت و گو با ایسنا درباره فعالیت‌های هیئت بسکتبال با توجه به شرایط کرونایی، اظهارکرد: تلاش کردیم در این مدت همچون گذشته برنامه‌های هیئت را اجرایی کنیم، بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شد و مسابقات خاصی نداشتیم، اما توانستیم در نیمه اول تیرماه مسابقات سه به سه استانی را در فضای آزاد برگزار کنیم که اولین گام مثبت برگزاری مسابقات در سال 1400 بود. در نظر داریم با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، مسابقات مقاطع پایه را نیز شروع کرده و با برگزاری مسابقات پنج به پنج و سه به سه، توجه ویژه به بسکتبال خواهیم کرد.
وی افزود: اولین دوره مسابقات سه به سه به صورت لیگ دستجات آزاد برای بزرگسالان با حضور 15 تیم در باغ جوان اصفهان برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی داشت و بر اساس آن در برنامه‌ریزی که در خصوص رشد و توسعه بسکتبال سه به سه در نظر گرفتیم این مسابقات به صورت ماهیانه و در تمام رده‌های سنی برگزار خواهد شد.
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان در ارتباط با فعالیت آکادمی‌های بسکتبال استان و اجرای طرح استعدادیابی، خاظرنشان کرد: طرح استعدادیابی یک گزینش بسیار سخت و پرهزینه است. تاکنون با امکانات کمی که در اختیار داشتیم، توانستیم این کار را تا حدودی در آکادمی‌ها و مدارس بسکتبال انجام داده و جذب نیروهای مستعد را داشته باشیم. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که پرورش استعداد بسیار مهمتر از کشف آن است که متاسفانه امکانات لازم برای این امر فراهم نبوده و یکی از معضلات ما در مسیر استعدادیابی و پرورش بازیکنان است.
جعفری ادامه داد: در چهارسال اول تغییر مدیریت در هیئت توانستیم شرایط نسبتا مطلوبی را برقرار کنیم که با شیوع کرونا همه چیز تعطیل شد و اکنون در چهار سال دوم همچنان در تلاش هستیم تا شرایط مطلوب را حفظ کرده و بتوانیم گام‌های بعدی را اجرایی کنیم.
وی با اشاره به حضور خوب و فعال نمایندگان استان در لیگ‌های مختلف بسکتبال بانوان، گفت: در سال گذشته پنج تیم نامی‌نو اصفهان در لیگ برتر، دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری خمینی‌شهر در لیگ‌دسته‌یک و تیم ذوب‌آهن در دسته دو نمایندگان اصفهان در مسابقات لیگ کشوری بودند که در این میان تیم فولادمبارکه سپاهان توانست با کسب قهرمانی در رقابت‌های دسته یک جواز حضور در لیگ‌برتر را به دست آورد و تیم خوب و آینده‌ساز ذوب‌آهن نیز نایب قهرمان لیگ دسته دو شد.
نایب رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان، اضافه کرد: خوشبختانه در بحث تیم‌های ملی تا حدودی موفق عمل کردیم، اردوی تیم ملی پنج نفره بزرگسالان هفته آینده آغاز می‌شود و از اصفهان معصومه‌ اسماعیل زاده، آناهیس خداوردیان و سحر گودرزی به این اردو دعوت شده‌اند و در کادر فنی نیز آزاده زمانپور به عنوان مربی حضور دارد و البته معصومه اسماعیل زاده کاپیتان تیم ملی سه به سه است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/297157/پرورش-استعدادها-مهم‌تر-از-کشف-آنها-است
بستن   چاپ