پیام سپاهان
نامه دیده بان شفافیت و عدالت استان اصفهان به منتخبین شورای اسلامی شهر اصفهان
سه شنبه 29 تير 1400 - 09:49:29
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش الف، در نامه دکتر سید مهران نحوی، رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت استان اصفهان به منتخبین شورا آمده است:
ضمن تبریک به مناسبت کسب اعتماد مردم اصفهان برای ایفای نقش، در شورای اسلامی شهر اصفهان در انتخابات اخیر این شورا و با امید به آنکه موفق در ادای دِین به اسلام، کشور و ملت شریف ایران شوید و بتوانید به مسئولیت خطیری که بر عهده شما و سایر اعضای آن شورا گذارده شده است عمل هوشمندانه، مؤمنانه و مجاهدانه نمایید؛ مواردی در چارچوب رسالت و مأموریت‌های آن شورا و سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت عرضه می‌گردد.
چنانچه مستحضرید جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار حساسی قرارگرفته است و به دلایل گوناگون بخصوص عملکرد نامناسب نهادهای مختلف حاکمیتی، باورهای مردم نسبت به کارآمدی در حکمرانی به‌شدت مخدوش شده است. چنانچه حتی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز همه نامزدها متفقاً تأکید جدی بر اصلاح الگوهای حکمرانی و اعمال آن‌ها در کشور و رفع فساد از روندها و فرآیندها و سازمان‌های مختلف در کشور داشتند.
بنابراین حساسیت کار آن شورا در این دوره، بسیار بیشتر از قبل بوده و بر این اساس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت وظیفه خود می‌داند که برای کسب توفیقات هر چه بیشتر آن شورا درزمینهٔ کارآمدی، شفافیت و مبارزه با فساد؛ بر محورهای اولویت‌دار ذیل‌الذکر به‌عنوان گلوگاه‌های دستیابی به حکمرانی کارآمد تأکید نموده و برای هرگونه همکاری و مساعدت در این زمینه اعلام آمادگی نماید.
1- ایجاد شفافیت حداکثری در نظامات شورای شهر و شهرداری اصفهان؛ در موضوعاتی همچون شفافیت آرای اعضای شورا، اعلام تعارض منافع اعضا، امکان حضور مردم، شفافیت بودجه و تفریغ بودجه، شفافیت طرح‌ها و لوایح پیشنهادی و مصوب، خلاصه مکتوب مذاکرات، مشروح مذاکرات، حضوروغیاب، دستور جلسات، شفافیت آرای کمیسیون ماده 100، شفافیت قراردادها و معاملات شهرداری، شفافیت مجوزهای تغییر کاربری.
2- اصلاح ساختارها، فرآیندها و روندهای کاری، مقررات و آیین‌نامه‌های شورای شهر و شهرداری؛ به‌منظور دستیابی به حکمرانی کارآمد در مدیریت شهری و اعمال پیشگیری در وقوع تخلفات و جرائم و مفاسد.
3- انتصاب گروه کاری شایسته در شهرداری اصفهان با تأکید بر تفکر نظام‌مند و سیستمی، نگرش جهادی و انقلابی، معتقد به شفافیت و مبارزه با فساد و مصون از تعارض منافع اشخاص و نزدیکانشان.
در انتها اعلام می‌داریم که این سازمان مردم‌نهاد؛ اولاً از ارائه مشاوره به شورای شهر اصفهان و شهرداری اصفهان با بهره‌گیری از دانش و تجربیات موجود در دیده‌بان و هرگونه همکاری دیگر برای طراحی و پیاده‌سازی حکمرانی کارآمد شهری دریغ نمی‌ورزد و ثانیاً رصد وضعیت و روندهای شورای شهر و شهرداری اصفهان در موارد فوق‌الذکر از طرق گوناگون ازجمله گزارش‌های مردمی یا اطلاعات نهادهای مطلع و ارائه گزارش‌های نوبه‌ای به مردم شهر را از وظائف ذاتی خود می‌داند.
امید است که به برکت نیات خالص اعضای محترم آن شورا در خدمت صادقانه و خالصانه و اهتمام جدی ایشان به رفع مشکلات و معضلات مردم مظلوم این سرزمین، خداوند درهای رحمت بیکرانش را بر این امت گسترده بدارد.
این نامه برای آقای عباس حاج رسولیها، آقای سید امیر سامع، آقای علی صالحی، آقای غلامحسین صادقیان، آقای محمدرضا فلاح، آقای ابوالفضل قربانی، خانم فرزانه کلاهدوزان، آقای احمدرضا مصور، آقای منوچهر مهروی‌پور، رسول میرباقری، آقای مجید نادرالاصلی، آقای مصطفی نباتی‌نژاد، و آقای محمد نورصالحی ارسال گردید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/295981/نامه-دیده-بان-شفافیت-و-عدالت-استان-اصفهان-به-منتخبین-شورای-اسلامی-شهر-اصفهان
بستن   چاپ