پیام سپاهان
شرکت‌های اصفهانی بازار سرمایه در مدار سوددهی
سه شنبه 29 تير 1400 - 09:49:15
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاخص بورس امروز 8 هزار و 400 واحد رشد کرد و توانست در جایگاه 1 میلیون 311 هزار واحد قرار بگیرد. شاخص کل هموزن هم با 2 هزار و 700 واحد رشد، نشان داد که کلیت بازار امروز مثبت و سبزپوش بوده است، نمادهای تاپیکو، رمپنا و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وپارس، کبورس و فایرا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشته‌اند، بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به گروه شیمیایی، صنایع چند رشته‌ای و سیمان و بیشترین تغییر مثبت نیز در شاخص گروه‌های اطلاعات و ارتباطات، فنی مهندسی و معادن رخ داده است.
ارزش معاملات خرد معادل 5 هزار و 300 میلیارد تومان بود که در بخش خرید، 83 درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و 17 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شده است، همچنین در بخش فروش 82 درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها و 18 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شده است، علاوه بر این در جریان این معاملات، ارزش سبد سهام عدالت 0.6 درصد افزایش یافت و ارزش سبد 532 هزار تومانی به 11 میلیون و 755 هزار تومان و ارزش سبد 1 میلیونی به 22 میلیون و 150 هزار تومان رسید.
نمادهای اصفهانی بازار بورس نیز در مدار سودهی قرار گرفته‌اند و با انتشار گزارش عملکرد 3 ماهه خود و همچنین برگزاری مجامع و تقسیم سودهای سهام، سوددهی خود را نشان داده‌اند.
آن گونه که خبر می‌رسد مجمع عمومی پالایشگاه نفت اصفهان با نماد شپنا با حضور 62 درصد سهامداران برگزار شد و در این مجمع مقرر گردید 120 تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم شود.
همچنین پتروشیمی اصفهان با نماد شصفها نیز از فروش 535 میلیارد تومانی خود در 3 ماهه منتهی به خرداد خبر داده است که طبق برآوردها، 525 میلیارد آن مربوط به ماه خرداد می‌باشد و رشدی 93 درصدی را به نسبت با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
شرکت سیمان اصفهان با نماد سصفها که با عرضه آن در بورس کالا موافق شده، در گزارش 3 ماهه خود، برای هر سهم 541 ریال سود محقق کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حاکی از رشد 381 درصدی می‌باشد.
شرکت فولاد افزا سپاهان در 3 ماهه منتهی به خرداد برای هر سهم 160 ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 53 درصدی داشته است.
شرکت سامان گستر اصفهان با ثامان نیز با افشای اطلاعات با اهمیت الف، از انعقاد قرارداد فروش زمین و تهاتر با 1100 دستگاه آپارتمان خبر داد، گفتنی است این سهم 5 ماه قفل در صف فروش است، ولی این صف از ارزش ریالی کمی برخوردار می‌باشد و با این وجود، در روند بهبود بازار، هیچ حمایتی از سهم برای خروج از صف فروش صورت نمی‌گیرد و مشکل نقدشوندگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات سهامداران این نماد است.
گفتنی است بنا بر تصمیم سازمان بورس اوراق بهادار تهران، بورس از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده به مدت 6 روز تعطیل خواهد بود.
انتهای پیام/63077/ج10/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/295980/شرکت‌های-اصفهانی-بازار-سرمایه-در-مدار-سوددهی
بستن   چاپ