پیام سپاهان
از سده لنجان اصفهان تا تاریخ سازی برای ورزش ایران
سه شنبه 29 تير 1400 - 09:44:06
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، یکتا جمالی، متولد 26 آذر 1383 در سده لنجان اصفهان، وزنه‌بردار دسته 87 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری جوانان و تیم ملی بانوان ایران است. او ورزش را از 10 سالگی شروع و سه سال در رشته هندبال فعالیت کرده است.
این دختر ورزشکار از شهریور سال 97 وزنه برداری را آغاز کرد و خرداد 1400 آوازه اش با نشانی خوش رنگ در کشورمان پیچید.
با او به گفتگو پرداختیم:
چه شد که ورزش سنگین وزنه برداری را انتخاب کردید؟
من و خواهرم به وزنه برداری علاقه‌مند بودیم، ولی آن زمان وزنه برداری برای بانوان در ایران آغاز نشده بود. خواهرم تمریناتش را در این رشته آغاز کرد و مشوق من برای فعالیت شد و بیشتر از گذشته به وزنه برداری علاقه‌مند شدم.
مدال آوری از کی شروع شد؟
من دو مدال طلای المپیاد نوجوانان در سنندج و مقام دوم مسابقات کشوری (جوانان_بزرگسالان) اصفهان را دارم که در این مسابقات در حرکت یکضرب اول دو حرکت دو ضرب و مجموع مقام دوم را کسب کردم. در حرکت یکضرب نیز موفق به کسب نشان برنز در رده بزرگسالان شدم.
از کی در مسابقات جهانی شرکت کردید؟
سال 1398 و برای شرکت در مسابقات قهرمانی 2019 بزرگسالان جهان در تایلند به تیم ملی بانوان دعوت شدم و دو سال بعد در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان 2021 در تاشکند توانستم نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری بانوان ایران را به دست آوردم.
شما پیش از وزنه برداری در رشته‌های ورزشی دیگر هم فعال بوده اید؟
بله و مدال هم دارم؛ دو مدال طلای آمادگی جسمانی و یک مدال نقره و یک مدال برنز در هندبال به دست آورده‌ام.
چه افرادی می‌توانند در رشته وزنه برداری فعالیت کنند؟
هرکسی با توجه به علاقه‌ای که دارد می‌تواند از صفر شروع کند و من هم از اولین پله آغاز کردم، بعضی از افراد برای قهرمانی و برخی افراد با توجه به افزایش سنشان فقط برای ورزش به این رشته روی می‌آورند نه برای کسب قهرمانی؛ و سخن پایانی:
از تمام افراد که برای من زحمت کشیدند از جمله فدراسیون و کادر فنی، هیئت وزنه برداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، خانواده و دوستان، مربیان و مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم.
زینب حقیقی
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/295960/از-سده-لنجان-اصفهان-تا-تاریخ-سازی-برای-ورزش-ایران
بستن   چاپ