پیام سپاهان
مدیرکل امور زنان استانداری قزوین:
بستر فعالیت های اقتصادی برای بانوان توانمند در فضای مجازی مهیا شده است
دوشنبه 31 خرداد 1400 - 19:23:35
پیام سپاهان -

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بستر فضای مجازی بهترین ابزار برای معرفی توانمندی های اقتصادی زنان استان در تولید و فروش محصولات است .
جلسه کارگروه اقتصادی زنان استان قزوین ظهر دوشنبه با حضور صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فنآوری استان و تعدادی از بانوان، در محل استانداری قزوین برگزار شد .
صدیقه ربیعی در این جلسه اظهارداشت: قزوین به عنوان قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال بانوان و کسب درآمد برای این گروه دارد که باید با همکاری دستگاههای ذیربط برای بهره مندی از آنها اقدام کنیم .
ربیعی تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان استانداری، پارک علم و فنآوری و سازمان فنی و حرفه ای تلاش می کنیم ضمن توانمندسازی بانوان برای مهارت آموزی و ترویج فرهنگ نوآوری هم اقدامات لازم را انجام دهیم .
وی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه اقتصادی زنان در مرکز استان و گروههای متناظر در شهرستانها می توانیم اطلاعات دقیقی از وضعیت اشتغال و بیکاری بانوان داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم .
ربیعی بیان کرد: ظرفیت بانوان در بخش اقتصاد بالاست اما نیازمند برنامه ریزی مدون و عملی برای بهره گیری از این توانمندی در عرصه های مختلف هستیم تا به نتایج خوبی برسیم .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهارداشت: موضوع اشتغال بانوان تحصیل کرده و سرپرست خانوار از مهمترین دغدغه های ما در استانداری است و با امضای تفاهم نامه سه جانبه درصددیم برنامه های هدفمندی را اجرا کنیم تا تغییری در حوزه فعالیت های اقتصادی زنان ایجاد شود .
وی بیان کرد: در پارک علم و فنآوری امام خمینی و اداره کل فنی و حرفه ای استان ظرفیت ها و امکانات خوبی وجود دارد که برای ارتقای مهارت بانوان به عنوان مهمترین اولویت از آن استفاده خواهیم کرد .
فعالیت اقتصادی در فضای مجازی برای بانوان بهتر است
ربیعی در ادامه استفاده از ظرفیت فضای مجازی را برای بانوان بهتر دانست و اظهارداشت: آنچه امروزه اهمیت دارد این است که باید بستری مهیا شود تا شرایط سهل تری برای بانوان در فضای مجازی و معرفی کسب و کارهای آنها مهیا شود .
وی گفت: امروز ضرورت فعالیت در فضای مجازی بیشتر احساس می شود زیرا شاید حضور در فضای واقعی برای بانوان هزینه سنگینی دارد و معمولا کمتر کسی قادر به تامین آن است اما امروز این فضا مهیا شده تا بانوان توانمند ما بتوانند فعالیت های اقتصادی خود اعم از تولید و بازاریابی را در این فضا بخوبی انجام دهند .
ربیعی گفت: از دستگاههای متولی انتظار داریم تا بستری را مهیا کنند تا زنان در فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی حضور بیشتری داشته باشند .
وی اظهارداشت: سیاست گذاری های اساسی باید از سوی استانداری صورت گیرد و کارگروه اقتصادی زنان در شهرستانها هم فعال شود و برای اشتغال روستایی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد .
منبع: برنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/286464/بستر-فعالیت-های-اقتصادی-برای-بانوان-توانمند-در-فضای-مجازی-مهیا-شده-است
بستن   چاپ