پیام سپاهان
کاهش ابتلای کادر درمان اصفهان به کرونا
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:24:26
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کاهش شدید موارد ابتلا به کرونا در میان کادر درمان اصفهان و رسیدن میزان مرگ و میر ناشی از کووید 19 به صفر در میان آن‌ها در چند ماه اخیر، پاسخ به افرادی است که اثربخشی واکسیناسیون کرونا را زیر سئوال می‌برند.
او با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق کادر درمان استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند مگر افرادی که نمی‌خواستند این واکسن را تزریق کنند، اظهار کرد: گروه‌های ثانویه که در ارتباط با گروه‌های پر خطر بودند مانند مطب دار‌ها و منشی‌های مطب نیز واکسن کرونا را دریافت کردند.
نجیمی این موضوع را خبر خوشحال کننده‌ای برای مردم و نظام سلامت اصفهان و کشور خواند و اضافه کرد: حدود 70 درصد جمعیت بالای 70 سال استان نیز واکسن کرونا را دریافت کردند به‌طوری‌که در برخی شهرستان‌ها مانند اردستان این شاخص بالای 80 درصد است.
او تاکید کرد: هرچه میزان پوشش واکسیناسیون برای گروه‌های سنی سالمند بیشتر باشد میزان بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد و امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد این موضوع باشیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از 340 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: حدود 70 هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند.
او با اشاره به اینکه فرایند واکسیناسیون در روز‌های اخیر کُند شده است، گفت: این اتفاق به 2 دلیل افتاده که یکی محدودیت در تعداد واکسن موجود و دیگری، اشباع شدن گروه‌های سنی بالای 70 سال در زمینه واکسیناسیون کروناست.
نجیمی با بیان اینکه این روز‌ها واکسیناسیون دوز دوم کرونا در اصفهان انجام می‌شود، افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه سنی بالای 70 سال به مرز 70 درصد رسیده است و بسیاری از افرادی که در این گروه سنی واکسن را دریافت نکردند داوطلب نبودند و به‌دلیل نگرش‌های منفی به واکسن برای تزریق آن مراجعه نکردند.
او با بیان اینکه اصفهان یکی از نخستین شهر‌ها برای اجرای مرحله سوم آزمایشی واکسن پاستور بود، اظهار کرد: واکسن پاستور یکی از کم عارضه‌ترین واکسن‌ها بود و مرحله سوم آزمایشی واکسن کوو برکت نیز در بسیاری از مناطق در حال اجراست.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که در صورت تایید این واکسن‌ها و تولید انبوه آن، سرعت واکسیناسیون برای سایر گروه‌های سنی در کشور اوج می‌گیرد و ناچار به افزایش تعداد مراکز تجمیعی برای واکسیناسیون گسترده مردم خواهیم بود.
او با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کلانشهر اصفهان و در مجموع 16 مرکز در استان فعال است، افزود: در صورت صدور مجوز برای واکسن‌های داخلی و شروع واکسیناسیون گسترده، تعداد این مراکز باید 2 برابر شود.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود 28 هزار نیروی کار در بخش‌های مختلف مانند درمان، بهداشت و آموزشی دارد؛ همچنین حدود 46 بیمارستان با حدود هفت هزار تخت و حدود 550 خانه بهداشت و 282 پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این دانشگاه است.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در 24 شهرستان دارد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284163/کاهش-ابتلای-کادر-درمان-اصفهان-به-کرونا
بستن   چاپ