پیام سپاهان
نوغان داری، صنعتی نوپا اما سودآور/ تولید سالانه 8 تن پیله ابریشم در خراسان جنوبی
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:23:45
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


ابراهیمی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تنها 45 روز کافی است تا تخم‌های کوچک و سیاه رنگ نوغان به ثمر رسیده و به پیله‌های ارزشمند ابریشم تبدیل شوند.
او افزود: هرساله از اواخر اسفند ماه تا نیمه اول فروردین از طریق دهیاران، شورای روستا‌ها و شبکه‌های اجتماعی به افراد متقاضی برای پرورش تخم نوغان اطلاع رسانی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود، تخم نوغان مورد نیاز خود را دریافت کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه نوغان داری به عنوان فعالیت اقتصادی جانبی در کنار کشاورزی و باغداری در فصل بهار می‌تواند درآمد زایی خوبی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر 115 نوغان دار در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: دامنه‌های سردسیر شمال استان در شهرستان‌های فردوس، سرایان، قاین و بشرویه ظرفیت خوبی برای پرورش تخم نوغان دارد.
او اظهار کرد: سالانه 8 تن پیله ابریشم توسط نوغان داران استان تولید و روانه بازار می‌شود.
انتهای پیام / س

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284160/نوغان-داری،-صنعتی-نوپا-اما-سودآور--تولید-سالانه-8-تن-پیله-ابریشم-در-خراسان-جنوبی
بستن   چاپ