پیام سپاهان
افتتاح خانه صنایع‌دستی بایگ
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:23:10
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه در گفت و و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:خانه صنایع دستی بایگ با مساحت حدود 150 متر مربع با 6 اتاق و با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال ساخته شده است.
او افزود:به منظور تکمیل زنجیره تولید تا‌مصرف ابریشم در شهرملی ابریشم‌کشی بایگ، اداره میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید در قالب این خانه‌های صنایع‌دستی با اولویت رشته‌های مرتبط با ابریشم و عقیق خواهد کرد.
بیشتر بخوانید 
زوج هنرمند تربت حیدریه برنده تسهیلات 10 میلیارد ریالی شدند رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: شهر بایگ نیز قطب معادن عقیق است که به همین منظور نیز کلاس‌های آموزشی تراش سنگ عقیق و بسته‌بندی سوغات نیز در این مرکز انجام خواهد گرفت.
محمدی بیان کرد: در این هفته نخستین مرکزعقیق درمانی کشور در شهرستان، برگزاری وبینار با موضوع نقش صنایع‌دستی در توسعه پایدارشهری با حضور مدیران ارشد شهرستان، کارشناسان و متخصصین حوزه صنایع دستی، افتتاح نخستین نمایشگاه دست بافته‌های روستای قلعه نو برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ا. غ

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284158/افتتاح-خانه-صنایع‌دستی-بایگ
بستن   چاپ