پیام سپاهان
اصفهان میزبان مهرواره بین المللی اربعین است
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:21:32
پیام سپاهان - به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛ سید محمد قلمکاریان بیان اینکه مهرواره بین المللی اربعین برای گروه سنی 6 تا 18 سال اجرایی می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را با موضوعات مراسم و آداب اربعین در محله و شهر، پرواز در آسمان مسیر سبز و روشن اربعین، خواب و رؤیای من در موکب 313، دوست من همراه من، همپای من، روایت آب و اربعین، احادیث و خطبه‌ها و اشعار مرتبط با اربعین، معنای شهادت و شهامت و ایثار، روایت عاشقی دلدادگی، شهدای معاصر و خط سرخ شهادت برای دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.
وی افزود: علاقه مندان تا دهم شهریور سال جاری فرصت دارند که آثار خود را ارسال کنند و نتایج در هفته آخر منتهی به اربعین اعلام می‌شود همچنین نمایشگاهی در مسیر راهپیمایی اربعین قرار داد می شود و اگر امکان راهپیمایی اربعین به دلیل شرایط کرونا نبود به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 
قلمکاریان با اعلام آمادگی و همکاری کانون در برپایی نمایشگاه و موزه عروسک ها گفت: امیدوارم با همکاری متولیان امر، اولین موزه عروسک ها را در حمام وزیر تاسیس کنیم. این موزه اولین موزه عروسک‌ها خواهد بود.
مدیر کل کانون استان اصفهان ضمن اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این جشنواره در سه بخش دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود. در بخش قصه زندگی من متقاضیان می‌توانند با تولید فیلم 90 ثانیه‌ای در دو محور من و کرونا و دیروز غرورآفرین، فردای افتخار آفرین تولید و به دبیرخانه ارسال کنند.
وی افزود: در بخش پادکست نیز قصه‌گویی، درره قصه‌های بومی و فولکلور در نظر گرفته شده است.مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 خرداد ماه اعلام شده و تاکنون 385 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. 
قلمکاریان با اشاره به برگزاری 293 کارگاه تخصصی برخط در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در سال گذشته گفت: اکثر فعالیت‌های کانون در فضای مجازی انجام می‌شد. بیش از 87 هزار نفر تا اسفند سال گذشته عضو مجازی کانون بوده اند که در حال حاضر به 12 هزار 164 نفر رسیده است. 
وی ادامه داد: امسال ٣56کارگاه تخصصی و عمومی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام کارگاه‌های تابستانی برخط فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی کانون استان اصفهان از روز 29 خرداد در مرکز مجازی isfahan.kpf.ir آغاز و تا ١٣ تیر ادامه خواهد داشت
قلمکاریان راه‌اندازی مرکز تخصصی بازی را از برنامه‌های سال جاری کانون استان اصفهان اعلام کرد و افزود: قرار است در سال 1400 مرکز تخصصی بازی را تأسیس کنیم. بازی و ساخت اسباب بازی از اهداف این مرکز خواهد بود. برای این امر فراخوان عمومی برای دریافت طرح‌ها و ایده‌های افراد متخصص اعلام کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه ساختمان مراکز کانون در شهرستان های دهقان و چادگان نیمه تمام است، گفت: برای بهره برداری از این مراکز نیازمند کمک خیران هستیم. همچنین ساختمان اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان تأمین نشده و ضروری است مدیران شهری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284149/اصفهان-میزبان-مهرواره-بین-المللی-اربعین-است
بستن   چاپ