پیام سپاهان
حریق مراتع فریدونشهر مهار شد
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:20:56
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت 10 صبح امروز روی داد که با تلاش سه و نیم ساعته عوامل امدادی و تیم‌های محلی مهار شد.
میلاگرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونشهر است.
وی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای سالجاری تاکنون 14 حریق در سطح 28 هکتار از باغ‌ها، مراتع و جنگل‌های استان روی داده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این آتش‌سوزی‌ها، بیشتر در مناطق غرب و جنوب استان و در شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، گلپایگان، بویین و میاندشت، سمیرم، خوانسار، لنجان و نظنز گزارش شده است.
وی با اشاره به روند افزایش 2 تا 4 درجه‌ای دمای هوا تا یک ماه آینده در استان اضافه کرد: شرایط برای افزایش وقوع حریق ناشی از گرمای هوا بدلیل نداشتن نم، رطوبت و بارش در مراتع و تبخیر زیاد ایجاد شده است.
شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش دما نسبت به بلندمدت در مناطق غربی و شمالی استان از جمله فریدونشهر، خوانسار و نطنز اتفاق افتاده است.
به گزارش ایرنا، حدود 2 میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان مُستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا 2 پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.
95 درصد از عوامل آتش‌سوزی‌ها در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.
استان اصفهان 10.7 میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از 90 درصد آن معادل 9.8 میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، 6 میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.
شهرستان فریدونشهر با 37 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و جزو مناطق محروم و کم برخودار استان است.
برچسب‌ها مراتع اطفای حریق مدیریت بحران اصفهان استانداری اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284143/حریق-مراتع-فریدونشهر مهار-شد
بستن   چاپ