پیام سپاهان
قدرت کشورها بر مبنای هوش مصنوعی است/ دریافت نشان عالی روابط عمومی توسط فولاد مبارکه
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 20:20:21
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید سعیدرضا عاملی در مراسم اختتامیه جایزه صنعت روابط عمومی اظهار کرد: نسل پنجم فناوری‌های جدید در کامپیوترها و موبایل‌ها ورود پیدا کرده است، همچنین بروز و ظهور هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت اثرگذار بوده است.
به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، زبان موفقیت و عدم موفقیت در روابط عمومی وجود دارد، در واقع روابط عمومی به نوعی منتهی به درک متقابل بوده و باید درک همگان را فراهم کند.
وی ادامه داد: روابط عمومی استفاده از دانش فناورانه بوده و یک صنعت است که تلاش می‌کند با استفاده از فناوری نوین به توسعه و اعتلای سازمان خود کمک کند.
عاملی با بیان این‌که ما از خلأ ندانستن و به حساب نیاوردن رنج می‌بریم، گفت: وجود اولویت‌ها و حساسیت‌های موجود منجر به خلأ می‌شود، اما در این میان روابط عمومی است که می‌تواند امکان و استمرار پایدار را به وجود بیاورد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در واقع آرمان روابط عمومی را می‌توان اینگونه تعریف کرد که تقویت حس عضویت همه ذینفعان و ارائه خدمت دوست‌داشتنی است، همچنین روابط عمومی یک پدیده ارتباطی الگوریتیمی، شبکه هوشمند و تأمین‌کننده خدمات آسان و سریع برای همه ذینفعان همراه با مسؤولیت اجتماعی نسبت به جامعه پیرامون است.
قدرت کشورها بر مبنای هوش مصنوعی است
وی با تأکید بر نسل پنجم فناوری جدید گفت: کامپیوترهای نسل پنجم به دنبال ایجاد نظام‌ گسترده محاسباتی موازی و تغییر در منطق تک لایه‌ای نظام محاسباتی بوده‌اند، در واقع نسل جدید کامپیوترها به منطق انسانی، زبان و منطق برنامه‌نویسی پرولوگ نزدیک‌تر هستند.
عاملی با اشاره به اینکه در این مدل عملکرد فناوری‌های نو در بستر وب نیز آمده در ادامه بیان کرد: ما نباید ساده‌گرایی و تنزل‌گرایی برای نسل پنجم فناوری داشته باشیم، امروز قدرت کشورها بر مبنای هوش مصنوعی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: نکته پیچیده‌ای در رقابت‌های اجتماعی زمانی وجود دارد که حریف با هوش مصنوعی عمل می‌کند و ما با هوش انسانی، از طرفی سطوح هوش مصنوعی شامل سیستم‌هایی است که یا شبیه انسان فکر می‌کنند یا اینکه به طور منطقی فکر و عمل می‌کنند.
به گفته وی، کاربردهای هوش مصنوعی در حال گسترش بوده و شامل مواردی همچون کاربرد اقتصادی و صنعتی و در حوزه سایبری، نظامی، تحقیق و توسعه دیجیتال، مدیریت دولتی، فرهنگ، سلامت بشر و... است.
گسترش کسب و کار هوش مصنوعی
عاملی ادامه داد: کسب و کار هوش مصنوعی روزبه روز گسترده می‌شود و بر اساس گزارش‌های موجود در سال 2019، تعداد کشورهایی که در 4 سال گذشته از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند رو به افزایش است؛ به این شکل که بیش از 3 هزار مدیر اجرایی در 89 کشور به سمت استفاده از هوش مصنوعی رفته‌اند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان گفت بخش عمده‌ای از GDP کشورها به هوش مصنوعی اختصاص یافته است.
وی در خصوص انواع روابط عمومی‌ها نیز گفت: روابط عمومی یادگیری ماشینی را خلق می‌کند، همچنین ظرفیت‌های الگوریتمی و همانندسازی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این زمینه می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری قطعی مبتنی بر داده‌های موجود باشد، نمونه ساده آن تشخیص اخبار درست و اخبار جعلی یا تشخیص عضویت و عدم عضویت اشخاص در سازمان‌ها است.
روز جهانی ارتباطات، برگرفته از یک پیام الهی است
به گفته عاملی، در روابط عمومی بر اساس مدل برنامه‌ریزی منطقی، تصمیم‌گیری بدون الزام به اقدامات اضافی و حذف فرآیندهای دیوان‌سالاری اضافی انجام می‌شود؛ در کنار این مدل، روابط عمومی فازی یا شناور و منعطف نیز وجود دارد که از منطق صفر و یک فراتر رفته و در فهم، نسبیت ایجاد می‌کند، همچنین یک نوع دیگر از روابط عمومی با عنوان استدلال احتمالاتی نیز وجود دارد که در فناوری نسل پنجم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه روابط عمومی مهندسی هستی‌شناسانه با ظرفیت تشخیصی نیز وجود دارد، گفت: روابط‌عمومی در هر نوع منطقی به معنای توجه به یکدیگر و حمایت از همدیگر است.
وی در پایان مطرح کرد: روز جهانی ارتباطات برگرفته از یک پیام الهی است که «با همه ارتباط داشته باش با همه هرکجا که هستند»، نسل پنجم روابط عمومی در نسل پنجم فناوری نو الهام‌بخش نوآوری و کارآمدی است.
روابط عمومی‌ها از رویه‌های تکراری فاصله گرفته و خلاق شده‌اند
قربانعلی تنگشیر به عنوان دبیر پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دوره اقدامات صورت گرفته و ارائه شده توسط روابط عمومی‌ها از لحاظ کیفی، بسیار خلاقانه و قابل توجه بوده و می‌بینیم که روابط عمومی‌ها به سمت خلاقیت و نوآوری رفته‌اند و از رویه‌های تکراری و معمولی فاصله گرفتند.
به گفته دبیر پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی، در عصرکنونی هیچ اقدام روابط عمومی نباید بدون برنامه و خلاقیت و نوآوری باشد، زیرا در این صورت است که می‌تواند به درک بهتر پیام و خوشنامی سازمان منجر شده و رضایت مشتری را در پی داشته باشد، در واقع فلسفه روابط عمومی چیزی جز این امر نیست.
وی افزود: در این جشنواره در برخی موارد اقدامات کوچکی هم از سوی روابط عمومی‌ها انجام و ارائه شد که از خلاقیت و نوآوری خوبی برخوردار بودند، به همین دلیل تیم داوری نمی‌توانست از آن‌ها عبور کند و تمام این موارد نیز مورد بررسی داوران جشنواره قرار گرفت.
به گفته تنگشیر، بیش از 1700 اثر از 113 سازمان و شرکت در 14 بخش پژوهش و افکارسنجی، مدیریت و برنامه‌ریزی، ارتباطات مردمی، دیداری و شنیداری و داستان‌سرایی، ارتباطات بصری، مسؤولیت اجتماعی و اقدامات خلاقانه در کرونا و... از سوی روابط عمومی‌ها ارائه شد که در نهایت 23 مورد از میان آن‌ها انتخاب و از روابط عمومی مربوطه تقدیر به عمل آمد.
روابط عمومی‌ها باید تصویر واقعی و امیدآفرین سازمان خود را نمایش دهند
هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در حاشیه این مراسم گفت: همه روابط عمومی‌ها باید تصویر واقعی و امیدآفرین سازمان خود را به دور از منافع سیاسی و حزبی در جهت اعتماد مردم به کار بگیرند.
به گفته مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در کشور در اکثر حوزه‌ها بعد از انقلاب اسلامی تاکنون رشد چشمگیری داشته‌ایم، در حوزه فولاد نیز جهش بزرگی اتفاق افتاده که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره شد.
وظیفه ما در شرایط سخت اقتصادی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
نباتی‌نژاد افزود: برخی در سال گذشته با کوته‌نظری فقط با مصاحبه و هیاهوی رسانه‌ای می‌خواستند این دستاوردها را به حاشیه ببرند که موفق نبودند و نخواهند بود، در این میان ما وظیفه داریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم، در حال حاضر کشور دچار شرایط سخت اقتصادی بوده و کمترین انتظار از برخی مسؤولان، دقت در اظهار نظرهایی است که باعث شده بار بیشتر روی دوش نظام جمهوری اسلامی بگذارد.
در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، رونمایی از 3 کتاب با موضوع روابط عمومی صورت گرفت.
در پایان این مراسم، از مجموعه روابط عمومی شرکت‌های مختلف صنعتی و معدنی و... تقدیر به عمل آمد و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه موفق به دریافت نشان عالی روابط عمومی شد، همچنین روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز موفق به دریافت جایزه مسؤولیت اجتماعی(کرونا) و انتشارات شد.
انتهای پیام/63088/ح/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/284140/قدرت-کشورها-بر-مبنای-هوش-مصنوعی-است--دریافت-نشان-عالی-روابط-عمومی-توسط-فولاد-مبارکه
بستن   چاپ