پیام سپاهان
همتی:
قدرت خریدمردم رابادادن کارت اعتباری به دهک‌های پایین حفظ می‌کنیم
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 17:54:56
پیام سپاهان - اصفهان- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یارانه‌ها هدفمند اجرا نشده و با دادن کارت اعتباری خرید به دهک‌های پایین می‌توان گوشه‌ای از مشکلات آنها را حل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالناصر همتی عصر دوشنبه در شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی اظهار داشت: امروزه اقشار مختلف جامعه گرفتار بیکاری و مشکلات معیشتی بوده و رفاه و آسایش شهروندان تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است، بنابراین نیاز است که بازنگری در نحوه اداره کشور و اقتصاد صورت گیرد.
وی افزود: سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و در استان‌ها باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و علت آن به نگرش اقتصادی مسئولان بر می‌گردد در صورتی که در دنیا سیاست را در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید سیاست‌های در پیش گرفته شده، منفعتی برای مردم داشته باشد در نهایت مردم را از فقر نجات دهد نه اینکه رأی دادن مردم باعث محدودتر شدن در عرصه‌های مختلف شود.
تمرکززدایی از شهرهای بزرگ و به حاشیه رفتن سایر شهرها
وی با بیان اینکه چهار سال اول دوره طلایی اقدامات است، گفت: مشکل استان‌ها این است که راهبرد علمی برای توسعه اقتصادی ندارند، هر استان با توجه به قومیتی، فرهنگ، منابع و حتی نزدیکی به دریا و همسایگان شرقی پتانسیل‌های متفاوتی دارد، از سویی می‌توان با راهبرد علمی از تمرکززدایی جلوگیری و به حاشیه رفتن سایر شهرها جلوگیری کرد و با این روش شهرهای کوچک خالی از سکنه نمی‌شوند.
همتی ادامه داد: نگاه سیاسی بر استان‌ها باید به نگاه اقتصادی تبدیل شود، برنامه من این است که هر سه ماه یک بار جلسه‌ای را با نخبگان هر استان تنظیم کنم و به تدریج توسعه استان‌ها را رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: با وجود پتانسیل قوی بیکاری در استان‌های کشور ریشه دوانده، هرچه از مرکز دور می‌شویم توسعه یافتگی کمتر می‌شود که با آمایش سرزمین این مشکل قابل حل است.
ساماندهی و توسعه گردشگری
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ایران کشوری چهار فصل است و سیاست جذب توریستی ناکارآمد دارد که باید جذابیت سفر به ایران برای خارجیان فراهم و اولویت اول محورهای توسعه استان‌ها است؛ باید ساده سازی و سخت گیری‌ها در این زمینه کم شود.
وی با بیان اینکه بوم گردی با هزینه کمی در حال توسعه است، گفت: سیستم بانکی را در خدمت توسعه این مراکز قرار می‌دهیم تا جوانان بیشتری در این حوزه مشغول به کار شوند.
همتی با اشاره به ویژگی‌های استان اصفهان و معضل بیکاری گفت: برخی از این مشکلات به راهبردهای غلط و نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌ها است و باید در تصمیمات توجه بیشتری به این موضوع شود.
توزیع کارت اعتباری خرید برای مردم
وی ادامه داد: کاهش منابع متوسط نیم درصد و رشد اقتصادی به دلیل تحریم نزدیک پنج درصد بوده و در مقایسه با کشورهای همسایه از نظر پیشرفت و توسعه کم بوده و سفره مردم کوچک‌تر شده است.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یارانه هدفمند اجرا نشده و دهک‌های پایین همان میزان یارانه می‌گیرند که دهک بالا می‌گیرند و با کارت‌های اعتباری خرید می‌توان گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی مردم را حل کرد.
وی ادامه داد: این اعتبار به دهک‌های اول تا سوم داده می‌شود و دستمزد و حقوق را در حدی قرارمی‌دهیم که قدرت خرید آنها حفظ شود.
همتی با اشاره به احیای جاده ابریشم و کریدور شمال و جنوب گفت: باید بهره برداری و ریل گذاری کنیم تا به چهارراه‌های بین‌المللی راه یابیم.
نقض نظام توزیع و جمع‌آوری کشاورزی
وی کشاورزی را مهم دانست و گفت: باید برای روستاییان خرید محصولات کشاورزی را تضمین کنیم نه قیمت را چراکه برای مثال اگر خرید گندم پایین باشد انگیزه فروش کمتر می‌شود و باید بر اساس قیمت بورس قیمت گذاری شود.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نظام توزیع و جمع‌آوری محصولات کشاورزی نقض دارد که البته یکی از راه‌های توانمندسازی رسیدگی به کشاورزی روستاییان است.
وی خاطر نشان کرد: باید به آزادی‌های اجتماعی توجه و برای جوانان زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت فراهم کرد و البته خسارت‌های تحریم را باید جبران کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283977/قدرت-خریدمردم-رابادادن-کارت-اعتباری-به-دهک‌های-پایین-حفظ-می‌کنیم
بستن   چاپ