پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان پسماند اصفهان:
مدیریت پسماند را باید با آموزش کودکان آغاز کرد
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 11:53:22
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند برای کودکان و نوجوانان می‌تواند رفتارهای صحیح را برای ایشان نهادینه کند و میان سایر اعضا سرایت کند.

رحیم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اصفهان گفت: آموزش فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند اصفهان، تنها فرهنگ‌سازی عمومی نیست و رویکرد تخصصی نسبت به مباحث آموزشی، سیاست‌های سازمان را به سمت بسترسازی و حمایت از مشارکت کودکان و نوجوانان، هدایت کرده است.
وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، با همکاری دائم با نهادها و دستگاه‌ها در پروژه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان، به طور مستقل مبادرت به تعریف پروژه‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده است تا بتواند آگاهی، نگرش و رفتار آنان را اعتلا بخشد.
وی ادامه داد: حضور فعال سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در رویدادهایی مانند "ایده کاپ" با موضوع مدیریت پسماند، "رویداد ردپای دانش آموزی" و "رویداد ایده شو" در راستای مشارکت در پروژه‌های پرورش ایده و خلاقیت، نمونه ای از فعالیت‌ها این سازمان در این زمینه است.
وی تاکید کرد: با پایان این رویدادها و پروژه‌ها توجه به این طرح‌ها به ایستگاه پایانی نمی‌رسد و سازمان برای عملیاتی سازی، توسعه و اجرای این ایده ها در واحدهای مختلف آمادگی کامل دارد.
محمدی به دیگر برنامه‌های تخصصی برای اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان اشاره کرده و گفت: تولیدات تخصصی برای کودکان و نوجوانان شامل کتاب‌های آموزشی، پوستر، اینفوگرافیک، پازل، کلیپ‌های ویدیویی، فیلم کوتاه، پادکست، بازی‌ها فکری و حرکتی است که در راستای توانمندسازی ذهنی و فرهنگی کودکان و نوجوانان تهیه می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب برنامه ریزی منسجم و جامع به کودکان و نوجوانان ارائه و در آینده اثر بخشی آن‌ها ارزیابی می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند اصفهان نخستین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند، ویژه دانش آموزان را با برخورداری از فناوری جدید و جذاب آموزشی و نمایشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان،احداث کرده است.
وی تاکید کرد: این مرکز در محل موزه علوم و فنون احداث شده است و هم اکنون با پیشرفت 90 درصدی فاز عمرانی، بخش تجهیزات و نرم افزارها نیز به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می شود تا پایان خرداد مورد بهره برداری قرار بگیرد.
کلانشهر 2 میلیون و 300 هزار نفری اصفهان با هفت هزار و 500 هکتار زمین و 700 هزار خانه مسکونی، 15 منطقه دارد که سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در آن 650 گرم در روز برآورد شده است.
روزانه 58 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که 15 درصد از این میزان سهم پایتخت است.
برچسب‌ها
مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283960/مدیریت-پسماند-را-باید-با-آموزش-کودکان-آغاز-کرد
بستن   چاپ