پیام سپاهان
سرمربی تیم ملی :
موفقیت بسکتبال نوجوانان در آسیا مستلزم اردوهای مستمر است
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 14:38:17
پیام سپاهان - اصفهان - سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان گفت: موفقیت این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا مستلزم اردوهای مستمر و مسابقات تدارکاتی است.

سیامک ویسی روز دوشنبه در محل اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری اردوهای 6 تا هفت روزه و پس از آن سه روز استراحت و سپس مرحله بعد اردو می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد.
وی ادامه داد: اگر بر اساس این برنامه پیشنهادی پیش برویم حدود 90 جلسه تمرینی تا رقابت‌های آسیایی خواهیم داشت که تا حدی می‌تواند برای مرور کارهای تاکتیکی و تکنیکی و هماهنگی بازیکنان مفید واقع شود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان با اشاره به تاثیر همه‌گیری بیماری کووید-19 بر برنامه‌های تیم تصریح کرد: پیش‌تر اردوهای به صورت منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شد تا بتوانیم برای گزینش بازیکنان به جمع بندی برسیم و در اردوی کنونی اصفهان که اولین اردوی ملی با حضور تمامی بازیکنان از سراسر کشور است امیدواریم بازدهی خوبی داشته باشد.

پیام سپاهان


ویسی با بیان اینکه رقابت‌های آسیایی 2021 شهریور امسال به میزبانی ایران برگزار می شود خاطرنشان کرد: زمان کمی خواهیم داشت و شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 98 تاکنون سبب شد که بازی‌ها در سطح کشور برگزار نشود و تمرینات منسجمی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: به همین دلیل اعضای تیم ملی از آمادگی جسمانی کامل برخوردار نیستند و در زمان کمی که در اختیار است باید توانایی بازیکنان بالا برود.
اردوی‌های تیم ملی نباید منقطع باشد
سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان با تاکید بر اینکه افزایش آمادگی تیم ملی مستلزم برگزاری اردوهای بلندمدت‌تر است تصریح کرد: این اردوهای آماده سازی نباید منقطع باشد و پیشنهاد ما برپایی اردوهای مستمر و پیاپی با حضور تمام بازیکنان است.

پیام سپاهان


ویسی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی برای برپایی مسابقات دوستانه برنامه‌ای دارد گفت: به طور قطع برای حضور موثر در رقابت‌های آسیا نیازمند بازی‌های تدارکاتی و دوستانه هستیم و در این ارتباط با سازمان تیم‌های ملی صحبت شد و مذاکراتی انجام دادیم و امیدواریم بتوان تیم‌های خارجی را در کشور میزبانی کرد و یا اردوی تدارکاتی به همراه مسابقات دوستانه در خارج از کشور برگزار شود.
لزوم برپایی مسابقات تدارکاتی با حریفان جدی و قوی
وی با بیان اینکه رقابت دوستانه با تیم‌های شبیه ایران برای ارتقای سطح کیفی بازیکنان مفید است اظهارداشت: تیم‌هایی مانند ترکیه و عراق و یا همسایه‌های شمالی کشورمان برای رقابت‌های تدارکاتی مناسب خواهند بود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان با اشاره به اهمیت تجربه اندوزی بازیکنان نوجوان اضافه کرد: نفرات فعلی تیم ملی نوجوانان ایران به اصطلاح خام هستند و هنوز بازی‌های خارج از کشور و بین المللی نداشته‌اند لذا نیاز است که با حریفان جدی‌ و قوی وارد میدان شوند.

پیام سپاهان


ویسی وضعیت اردوی تدارکاتی تیم ملی در اصفهان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: هیات بسکتبال این استان تلاش زیادی داشت تا امکانات مهیا شود و سالن مورد نیاز در اختیار تیم ملی قرار گیرد.
پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان مستلزم اردوهای متمادی
وی درباره پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان برای حضور مقتدرانه در رقابت‌های سال های آینده بواسطه بازیکنان فعلی نوجوان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم باید تیم‌های کنونی نوجوانان حداقل 2 تا سه سال در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و تمرینات مستمر و اردوهای متمادی برایشان در نظر گرفته شود؛ اگر بخواهیم تیم‌های قدرتمند بزرگسال داشته باشیم نباید بازیکنان به صورت منقطع در اردوها و تیم‌های نوجوانان حضور پیدا کنند بلکه تداوم لازمه موفقیت است.
اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال نوجوانان روز دوشنبه در خانه بسکتبال اصفهان آغاز شد؛ در این اردو 36 بازیکن با هدف افزایش آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، زیر نظر سیامک وِیسی سرمربی تیم به مدت سه روز به مرور کارهای تکنیکی و تاکتیکی خواهند پرداخت.
برچسب‌ها
فدراسیون بسکتبال بسکتبال اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283954/موفقیت-بسکتبال-نوجوانان-در-آسیا-مستلزم-اردوهای-مستمر-است
بستن   چاپ