پیام سپاهان
مدیر اداره فرهنگی دانشگاه اصفهان:
ندیده شدن و نبودن در جمع، مهمترین اختلال دانشجویان در دوران کروناست
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 14:48:51
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر اداره فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: بررسی‌های کارشناسی در این دانشگاه نشان داد که ندیده شدن و نبودن در جمع افراد، مهمترین و بیشترین اختلال دانشجویان در دوران شیوع ویروس کروناست.

ابراهیم رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان در سنی قرار دارند که حضور در جمع و شور و نشاط آن باعث تخلیه بسیاری از هیجان‌های آنها می‌شود اما در دوران کرونا به دلیل غیر حضوری بودن کلاس‌های درس این اتفاق نیفتاد و به ایجاد اختلالات و کمبودها بین دانشجویان منجر شد.
وی با تاکید بر اینکه دوران کرونا بر همه اقشار جامعه تاثیر گذاشته است اما تاثیر آن بر دانشجویان بیشتر بود، اظهار داشت: دانشگاه اصفهان در طرح بزرگ و جامعی اقدام به پایش تک تک دانشجویان خود در دوران کرونا کرد و پس از تماس تلفنی و جویا شدن از وضعیتشان، اختلالات ایجاد شده در آنها در این دوران شناسایی شد که بیشترین آن ندیده شدن و نبودن در جمع بود.
رضایی با بیان اینکه دانشجویان در دوران تحصیل در دانشگاه علاوه بر دانش افزایی، مهارت‌های مختلفی به ویژه در زمینه اجتماعی نیز کسب می‌کردند، گفت: حضور در جمع همکلاسی‌ها، فعالیت در تشکل‌ها، انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی و تبادل افکار و ایده‌ها به دانشجویان برای کسب مهارت‌های اجتماعی از جمله چگونه زیستن در جمع و تحمل یکدیگر کمک بسیاری می‌کرد که این مسائل را در دوران کرونا نداشتیم.
وی، نبودن دانشجویان در فضای دانشگاهی و کنار یکدیگر را بزرگترین آسیب وارد شده دوران کرونا به این قشر دانست و اضافه کرد: در این دوران به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت، هیجان‌ها و رفتارهای جوانان به‌ویژه دانشجویان به نوعی در قرنطینه قرار داشت و دانشجویان تازه ورود در یک سال گذشته نیز هنوز با فضای دانشگاه چندان آشنا نیستند.
رضایی با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی تاثیر دوران کرونا بر دانشجویان و رفع اختلالات ناشی از آن، خاطرنشان کرد: معاونت‌های فرهنگی اجتماعی 13 دانشکده دانشگاه اصفهان از سال گذشته موظف شدند که با همه دانشجویان خود تماس تلفنی بگیرند و وضعیت آنها را جویا شوند و علاوه بر شناسایی آسیب‌ها، پیگیر وضعیت آنها شوند و در موارد بسیاری نیز این اقدام نتیجه مثبت به همراه داشت و به رفع اختلالات و آسیب‌های موجود منجر شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و حضوری شدن کلاس‌های درس، این اختلالات و کمبودها بین دانشجویان از بین برود و فضای شادابی و نشاط به دانشگاه‌ها بازگردد.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزاردانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
ویروس کرونا از اسفند سال 98 در کشورمان شیوع یافت و به دنبال آن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی و غیر حضوری در آمد؛ تاکنون بیش از سه میلیون نفر در کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283953/ندیده-شدن-و-نبودن-در-جمع،-مهمترین-اختلال-دانشجویان-در-دوران-کروناست
بستن   چاپ