پیام سپاهان
آغاز مانور بزرگ مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان/ کمبود 3200 لیتر بر ثانیه آب شرب در استان
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 06:48:27
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، هاشم امینی با اشاره به آغاز مانور بزرگ مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان اظهار داشت: در این مانور که تا پایان فصل گرما ادامه دارد، 300 نفر از بسیجیان و مروجان مصرف بهینه آب با حضور در مکان های مختلف و پرتردد در سطح شهرها و روستاهای استان اصفهان مردم را با روش‌های مصرف درست آب آشنا می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر با کمبود 3 هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای گرم سال این رقم به 4 هزار و 300 لیتر در ثانیه برسد.
وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب در گذر از بحران کم آبی بسیار موثر است، افزود: هم اکنون مصرف سرانه آب در اصفهان 157 لیتر در شبانه روز است و اگر مردم 15 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کنند گذر از تنش آبی میسر می‌شود.

پیام سپاهان

امینی با اشاره به برخی از راه‌های مصرف درست آب بیان کرد: پرهیز از شستن حیاط و خودرو با آب شرب، استفاده از سایبان برای کولر و جلوگیری از نشت آب در تأسیسات آبی از مواردی است که تأثیر به سزایی در مصرف بهینه آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان امسال در 53 سال گذشته کمترین میزان بارندگی را داشته است، خاطرنشان کرد: گروه‌های مروجان مصرف بهینه آب برای گذر از تنش آبی در اصفهان، همه روزه مردم را با مفاهیم مصرف بهینه آب آشنا می‌کنند و این رویکرد تا نهادینه شدن مصرف درست آب در جامعه همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/63101/آ/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283911/آغاز-مانور-بزرگ-مروجان-فرهنگ-مصرف-بهینه-آب-در-اصفهان--کمبود-3200-لیتر-بر-ثانیه-آب-شرب-در-استان
بستن   چاپ