پیام سپاهان
برگزاری بیش از 170 کارگاه تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 03:20:10
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


سید محمد قلمکاریان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ضمن تبریک دهه مبارک کرامت گفت: در تابستان 1400 بیش از 170 کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی برگزار می شودکه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از تاریخ 29 خرداد الی 13 تیر ماه می توانند ثبت نام کنند.
او افزود:امسال طرح هاتف (هدایت استعداد‌ها و توان افزایی فرهنگی) را اجرا می کنیم که این طرح برنامه ریزی استعداد یابی و استعداد پروری کودکان و نوجوانان است. کودکان و نوجوانان با حضور در کارگاه‌های عمومی و تخصصی مشاهده رفتار می‌شوند تست گرفته میشود و استعداد‌های علمی، ادبی، فرهنگی، علمی و دینی شناسایی و به صورت تخصصی با آن‌ها کار میشود.
قلمکاریان با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این جشنواره در سه بخش دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود. در بخش قصه زندگی من متقاضیان می‌توانند با تولید فیلم 90 ثانیه‌ای در دو محور من و کرونا و دیروز غرورآفرین، فردای افتخار آفرین تولید و به دبیرخانه ارسال کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تصریح کرد: مهرواره سرود سرایش، نمایش کوچ، در مسیر آینده، معرفی مشاغل، هنر‌های تجسمی نقش‌ها و نگاره‌ها، ستاره‌های بی نشان، طنز خنده باران، فراخوان نمایش و نمایشنامه خوانی، نامه ات به دستم رسید و 8 سال دلدادگی از جمله مهرواره‌های برگزار شده در سال 99 است. تقریباً 20 نمایشگاه مجازی در این سال داشتیم و 20 جلد کتاب را در زمینه کودک و نوجوان رونمایی کردیم.
او افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 خرداد ماه اعلام شده است و تاکنون 385 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. از طرفی قرار است در سال 1400 مرکز تخصصی بازی را تأسیس کنیم. بازی اسباب بازی و سرگرمی سازنده اهداف این مرکز خواهد بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان ادامه داد: امیدوارم بتوانیم یک نمایشگاه و موزه برای عروسک‌ها هم داشته باشیم. کانون این آمادگی را اعلام کرده است که موزه عروسک‌ها را در حمام وزیر تأسیس کند. این موزه اولین موزه عروسک‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/283902/برگزاری-بیش-از-170-کارگاه-تخصصی-در-کانون-پرورش-فکری-کودکان-و-نوجوانان-اصفهان
بستن   چاپ