پیام سپاهان - شهرداری تهران در مسیر هوشمندسازی سعی کرده یک طرفه عمل نکند و به دنبال دریافت بازخوردها از شهروندان چه مثبت و چه منفی بوده و در این مسیر، امکان ثبت فیلم، عکس و پیام صوتی در سامانه 137 را فراهم کرده است.
به گزارش شهر، سامانه 137 به عنوان پیشانی ارتباط شهرداری با شهروندان شناخته میشود و حالا در تازهترین اقدام، امکان ثبت پیامهای شهروندان به شهرداری در قالب عکس و فیلم و صوت در بستر سامانه تهران من فراهم شده است. از اواخر پارسال بخش جدیدی به سامانه تهران من که سامانه ارایه خدمات شهرداری به صورت یکپارچه است، اضافه شده که مربوط به سامانه 137 است.
در بخش 137 شهروندان میتوانند درخواستهای جدیدی با انتخاب موضوع، ثبت موقعیت مکانی و ارسال عکس و ویدئو و پیام صوتی آن ثبت کرده و درخواستهای خود را پیگیری کنند. موضوعاتی مثل ویروس کرونا، آتش نشانی، اتوبوس، آسیبهای اجتماعی و ...
پیش از این هم محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفته بود شهرداری تهران در مسیر هوشمندسازی سعی کرده یک طرفه عمل نکند و به دنبال دریافت بازخوردها از شهروندان چه مثبت و چه منفی بوده است و از بازخوردها ترسی نداشته که عیب شهرداری را بگیرند.
در واقع سعی شد، شهرداری در معرض قضاوت قرار بگیرد. مانند 137 که شهرداری از شهروندان میخواهد تا با بارگذاری عکس و فیلم در بخش 137 سامانه تهران من، مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند.
سامانه 137 شهرداری تهران، در سال 1386 با هدف ثبت و پیگیری پیام شهروندان، برگزاری نظرسنجی ، جذب 137 یار، شفاف سازی قوانین و مصوبات، ساده سازی روش ها و ارتباط موثر، سریع و دو سویه با شهروندان در حوزه خدمات شهرداری تهران ایجاد شد.
بر اساس دادهها و آمار منتشر شده در آمارنامه شهرداری تهران که مربوط به سال 1398 است در بخش مرکز سامانه مدیریت شهری 137 نشان میدهد؛ بیشترین پیام شهروندان در این سامانه مربوط به حوزه نگهداشت شهر است.
در سال 1398، یک میلیون و 339 هزار و 470 پیام به سامانه 137 از سوی شهروندان ارسال شده که نسبت به سال 1397 کاهش اما نسبت به سال 1396 افزایش داشته است.
به تازگی پیروز حناچی، شهردار تهران در گزارش تحویل و تحول از کاهش 65 درصدی میانگین زمان پاسخگویی به تماسهای شهروندان در سامانه 137 خبر داده بود.