پیام سپاهان
کشاورزی در کشور به‌عنوان بخش اقتصادی دیده نمی‌شود/40 هزار میلیارد تومان ضایعات کشاورزی داریم
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 10:12:26
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان بابیان اینکه کشاورزی ما به‌عنوان یک بخش تولید ثروت و تولید ارز برای کشور نیست، اظهار کرد: اهمیت جایگاه امنیت غذایی و ضرورت رفع موانع تولید در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست اما چرا دولت قیمت تمام‌شده محصولی مثل گندم و سویا که برای امنیت غذایی کشور مهم است را نمی‌پذیرید.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، دولت دنبال خرید غیرواقعی و زیر قیمت از کشاورزان است و حاضر است گندم و سویا را به چند برابر از خارج کشور خریداری کند ولی حاضر به پرداخت قیمت واقعی به کشاورز ایرانی نیست، گفت: طبیعی است که کشاورزان مزارع گندم را به دامداران اجاره می‌دهند زیرا درآمدی بالاتر از برداشت و فروش آن به دولت دارند.
وی گفت: امروز کشاورزی ما به‌عنوان یک ‌بخش اقتصادی دیده نمی‌شود و به کشاورزی یک ‌بخش معیشتی دیده می‌شود و به خاطر همین نگاه‌ها امروز 40 هزار میلیارد تومان ضایعات کشاورزی داریم.
ساداتی‌نژاد بابیان اینکه، 13 میلیارد مترمکعب آبی از این ضایعات تلف می‌شود، گفت: این اتلاف در شرایطی رخ می‌دهد که کم‌آبی داریم. در بخش کشاورزی نتوانستیم ظرفیت‌های کشور را که تا سه برابر می‌تواند نسبت به نفت برای ما ارزآوری داشته باشد به کار بگیریم.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، در بین کشورهای همسایه نتوانستیم در حوزه غذا رقابت بکنیم، افزود: متأسفانه کشاورزی را به دلیل نگاه معیشتی همیشه به‌صورت کمبود یا بیشبود در این کشور پیش برده‌ایم لذا بازارشان در اختیار سایر کشورها قرارگرفته است و محصولی که فراوان تولید و بدون برنامه باشد، روی زمین، روی شاخه‌های درخت، یا زیر درختان در مزارع ما تلنبارمی شود و از بین می‌رود.
انتهای پیام/63123/ج10/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/282072/کشاورزی-در-کشور-به‌عنوان-بخش-اقتصادی-دیده-نمی‌شود-40-هزار-میلیارد-تومان-ضایعات-کشاورزی-داریم
بستن   چاپ