پیام سپاهان
بازی‌های پلی‌استیشن 4 سازگاری بهتری با دوال‌سنس پیدا کرده‌اند
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 03:34:16
پیام سپاهان - دیجی کالا / این را می‌دانیم که بازی‌های پلی‌استیشن 4 که با توجه به قابلیت پشتیبانی از نسل قبل روی پلی‌استیشن 5 اجرا می‌شوند، از ویژگی‌های جدید کنترلر دوال‌سنس بهره نمی‌برند مگر اینکه نسخه‌ی نسل بعدی آن‌ها عرضه شود و سازندگان از این ویژگی‌ها استفاده کنند. با این حال، اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که ویبره‌ی دسته‌ی پلی‌استیشن 5 در بازی‌های پلی‌استیشن 4 کمی احساس بهتری پیدا کرده است، شما تنها نیستید و در مورد این قضیه اشتباه نمی‌کنید.
در اواسط ماه آوریل سونی یک به‌روزرسانی بزرگ برای پلی‌استیشن 5 منتشر کرد که این به‌روزرسانی با تغییرات قابل‌توجهی همراه بود. اگر کنسول پلی‌استیشن 5 داشته باشید، به احتمال زیاد به خاطر دارید که پس از نصب این آپدیت دستگاه از شما می‌خواست تا دسته را از طریق سیم به کنسول وصل کنید تا با دریافت یک به‌روزرسانی دسته هم بهینه‌سازی شود و عملکردش بهبود پیدا کند. در آن زمان، سونی اطلاعات زیادی درباره‌ی این قضیه منتشر نکرد اما در نهایت به لطف عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید لست آو آس پارت 2 و البته مهم‌تر از آن صحبت اخیر یکی از کارگردانان این بازی یعنی کرت مارگِناو (Kurt Margenau) متوجه شده‌ایم که این بهینه‌ساز چه تأثیری در دسته‌ی پلی‌استیشن 5 داشته است.
پس از عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید لست آو آس که نرخ فریم آن را در پلی‌استیشن 5 دو برابر کرد و به 60 فریم بر ثانیه رساند، کرت مارگِناو در نوشته‌ای در توییتر خود اطلاعات جالبی را با طرفداران به اشتراک گذاشت. او در نوشته‌ی خود خطاب به طرفداران اعلام کرد که ممکن است تاکنون متوجه بازخورد و ویبره‌ی بهتر دسته‌‌ی پلی‌استیشن 5 در بازی لست آو آس پارت 2 شده باشید. اگرچه این بازی به‌صورت طبیعی و کامل از ویژگی‌ بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) دوال‌سنس بهره نمی‌برد، اما مارگِناو دلیل این عملکرد بهتر را همین بهینه‌ساز اخیر سونی برای دوال‌سنس می‌داند. طبق گفته‌ی او، بازی‌های پلی‌استیشن 4 که روی پلی‌استیشن 5 اجرا می‌شوند، اکنون باید احساس نزدیک‌تری به تجربه‌ی واقعی خود روی پلی‌استیشن 4 و با استفاده از دوال‌شاک 4 داشته باشند.
کارگردان لست آو آس در ادامه‌ی توضیحاتش اشاره می‌کند که این فرصت را در اختیار داشته تا با گروه طراحی دوال‌سنس ارتباط برقرار کند و درباره‌ی تجربه‌ی این دسته به آن‌ها بازخورد بدهد. او می‌گوید: «چند ماه پیش، من باید به تیم دوال‌سنس در سونی درباره‌ی بهبود زمان‌بندی دقیق، شدت و عملکرد ویبره و بازخورد این دسته در بازی‌های پلی‌استیشن 4 که با توجه به قابلیت بکوارد اجرا می‌شوند، بازخوردهایی می‌دادم.»

پیام سپاهان

این در حالی است که دسته‌ی پلی‌استیشن 5 در زمان عرضه‌ی کنسول قادر به چنین کاری در بازی‌های پلی‌استیشن 4 نبود و عملکرد فعلی یک بهبود واضح به حساب می‌آید. به گفته‌ی کرت مارگِناو، به دلیل تفاوت ساختاری در دسته‌ی دو کنسول، رفع این مشکل پیچیده بوده است.
کارگردان لست آو آس توضیح می‌دهد: «دوال‌شاک 4 ارتعاشات یا همان ویبره را از طریق دو وزنه با اندازه متفاوت که در داخل دسته می‌چرخند، ارائه می‌دهد. در حالی که دوال‌سنس دارای دو وزنه است که به جلو و عقب حرکت می‌کنند و می‌توانند فرکانس و دامنه را با وفاداری بسیار بالا و تأخیر کم (تقریباً مانند یک بلندگو) بیان کند.»
در واقع اگر به ساختار و همچنین نحوه‌ی عملکرد ویبره‌ی دو دسته‌ی پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 نگاه کنید، به‌صورت واضح تفاوت آن‌ها را مشاهده می‌کنید. به همین خاطر، تیم توسعه‌دهنده‌ی دسته باید با این به‌روزرسانی عملکرد دوال‌سنس را در بازی‌های پلی‌استیشن 4 با دسته همسان‌سازی می‌کردند.
به ترجمه‌ی ساده، کاری که تیم توسعه‌دهنده‌ی دوال‌سنس در این زمینه انجام داده، چیزی شبیه معجزه بوده است یا اگر بخواهیم واقعی‌تر سخن بگوییم، این حاصل کار و زحمت فراوان آن‌ها بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/277613/بازی‌های-پلی‌استیشن-4-سازگاری-بهتری-با-دوال‌سنس-پیدا-کرده‌اند
بستن   چاپ