پیام سپاهان
پیگیر راه اندازی شهرک گلخانه ای در اردستان هستیم
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 00:19:44
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی اردستان از تخصیص زمین برای احداث شهرک گلخانه‌ای خبر داد و گفت: مشکلات راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای شهرستان اردستان رفع می‌شود.
اسحاق شفیعی، عصر امروز (یکشنبه-2 خرداد) در نشست خبری، اظهار کرد: کشاورزان و دامداران شهرستان اردستان در خصوص نحوه توزیع نهاده های دامی و کشاورزی گلایه مند هستند که از اداره تعاون روستایی درخواست داریم نسبت به ساماندهی نحوه توزیع نهاده اقدام کند.
توزیع نهاده باید به تعداد دام و بر اساس پروانه بهره برداری توزیع شود که متاسفانه اینگونه نیست.
وی با بیان اینکه ایجاد شهرک گلخانه‌ای در اردستان به عنوان یکی از راهکارهای رونق تولید در بخش کشاورزی در دستور کار متولیان این بخش قرار گرفته است، افزود: تمام توان خود را برای راه اندازی گلخانه در اردستان به کار خواهیم گرفت و با تاکیدی که مسئولان شهرستان دارند به طور جدی پیگیر تسهیلات راه اندازی گلخانه در شهرستان هستیم و هیچ محدودیتی در حمایت از سرمایه گذار بخش گلخانه وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی اردستان، اضافه کرد: پیگیر راه اندازی شهرک گلخانه ای در اردستان هستیم و با ورود بخش خصوصی و پیش بینی حدود 15 هکتار زمین امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان این مهم به نتیجه برسد.
شفیعی خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان قطب تولید گوشت مرغ در استان است، ولی گوشت سفیدی که برای شهروندان اردستانی وارد منطقه می شود از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست که با هماهنگی و پیگیری های انجام شده تلاش می کنیم مرغ با کیفیت به دست مردم برسد.
وی در خصوص راه اندازی کشتارگاه مرغ در اردستان، گفت: خوشبختانه با ورود بخش خصوص یک واحد کشتارگاه مرغ در شهر زواره جانمایی می شود و امیدواریم با پشتیبانی که انجام می شود شهرستان اردستان دارای یک کشتارگاه مرغ شود.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کمبود آب و خشکسالی هایی که در چند سال اخیر رخ داده رسیدگی به سطح زراعی و باغی شهرستان اردستان (24 هکتار زمین زراعی) مشکل است و در چند سال گذشته بیش از 8 هکتار اراضی، تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرارگرفته است و برای سال جاری نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/277249/پیگیر-راه-اندازی-شهرک-گلخانه-ای-در-اردستان-هستیم
بستن   چاپ