پیام سپاهان
فرماندار: بارندگی در آران و بیدگل 70 درصد کاهش یافت
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 08:48:02
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار آران و بیدگل گفت: بارندگی در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد کاهش یافته است.

اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نزدیک به 65 میلی‌متر بارش از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شهرستان آران و بیدگل ثبت شده، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل 193.5 میلی‌متر بارش بوده است.
وی ادامه داد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری کاهشی 50 درصدی نسبت به بارندگی‌های بلندمدت که نزدیک به 130 میلیمتر بارش بوده، داشته است.
فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه به دلیل بحران کم‌آبی در سال 1400 نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تر در صرفه‌جویی منابع آبی شهرستان از سوی بهره‌برداران هستیم، افزود: یکی از ابزارهای مناسب و موثر در مدیریت و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی به واسطه چاه‌ها نصب کنتورهای هوشمند است که به منظور احیا و تعادل بخشی منابع آب و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل برداشت از چاه‌ها ضرورت دارد.
وی به وجود 514 چاه آب مجاز در بخش کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات در آران و بیدگل اشاره و اضافه کرد: در سال 99، نزدیک به 116 چاه آب در شهرستان، به کنتورهای حجمی هوشمند مجهز شد و اکنون در مجموع 225 کنتور هوشمند در چاه‌های آب منطقه تا کنون نصب شده است.
بایبوردی خاطر نشان کرد: 50 درصد چاه آب مجاز در بخش کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات و 70 درصد در بخش کشاورزی در آران و بیدگل مجهز به کنتورهای حجمی هوشمند آب شدند.
وی با بیان اینکه در سال 99، هشت چاه غیرمجازآب در آران و بیدگل شناسایی و مسدود شد، افزود: تعداد مشترکان آب در شهرستان 33 هزار مشترک و در شهر آران و بیدگل 26 هزار مشترک است.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
بارندگی فرمانداران کاشان آران وبیدگل سازمان هواشناسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/276914/فرماندار--بارندگی-در-آران-و-بیدگل-70-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ