پیام سپاهان
یک فعال حوزه مشاغل خانگی مطرح کرد:
تولیدات مشاغل خانگی نیازمند بازاریابی
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 11:57:52
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی با تاکید بر اهمیت حوزه بازاریابی و فروش، گفت: متأسفانه امروز برخی تولیدات مشاغل خانگی باوجود سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان، هیچ بازاری برای فروش ندارند.

زهرا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود 20 سال سابقه فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دارد، اظهار کرد: در یک کارگاه ملیله سازی و طلا سازی در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارم.
وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا کارگاهی برای زنان بی‌سرپرست راه‌اندازی کردیم، گفت: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار و معلولان را تحت پوشش قرار داده‌ام، از سوی دیگر زنانی که در منزل در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند را پشتیبانی می‌کنم.
این فعال حوزه مشاغل خانگی، با اعتقاد بر اینکه متاسفانه امروز قوانین و مقررات حوزه مشاغل خانگی بیشتر دست و پاگیر است ، توضیح داد: این قوانین چه برای پشتیبان‌ها و چه برای فعالان مشاغل خانگی در منزل به‌نوعی سختگیرانه است.
میرزایی گفت: متأسفانه امروز برخی تولیدات مشاغل خانگی باوجود سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان آن، هیچ بازاری برای فروش ندارند.
وی تاکید کرد: در زمینه‌های مختلف می‌توان به حوزه مشاغل خانگی ورود پیدا کرد، اما در وهله نخست باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بازاریابی و فروش آن‌ها انجام شود.
این فعال حوزه مشاغل خانگی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت فرش و همچنین طلا و جواهر برای ورود به حوزه مشاغل خانگی می‌تواند بازده خوبی داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل تولیدات،امکان ورود به بازارهای ملی و منطقه‌ای و حتی صادرات وجود دارد، البته برای ورود به بازارهای صادراتی، تولیدات مشاغل خانگی باید باکیفیت و رعایت شاخصه‌ها و استانداردها عرضه شود.
میرزایی گفت: با این‌وجود امروز در منازل بسیاری از فعالان مشاغل خانگی محصولات جدید با ایده‌های نو و باکیفیت تولید می‌شود که هنوز جایی برای ورود به بازار پیدا نکرده‌اند.
وی اظهار کرد: متأسفانه زمانی که فعالان حوزه مشاغل خانگی تولیدشان به فروش نمی‌رسد، به‌مرور زمان دلسرد می‌شوند، بنابراین باید به‌صورت ویژه به حوزه بازاریابی ورود پیدا کنیم.
این فعال حوزه مشاغل خانگی همچنین به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: این طرح باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای توسعه مشاغل خانگی ارائه دهد تا به موفقیت دست یابد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/276309/تولیدات-مشاغل-خانگی-نیازمند-بازاریابی
بستن   چاپ