پیام سپاهان
وزیر راه و شهرسازی:
در سال 1400 آلونک نشینی و کپرنشینی را خاتمه می دهیم
پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400 - 10:04:22
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در سال 1400 آلونک نشینی و کپرنشینی را خاتمه دهد، گفت: در طرح ملی اقدام مسکن، تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نمی شود.

محمد اسلامی امروز (پنجشنبه-30 اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح و بهره برداری از فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت آباد اصفهان با مشارکت مردم، اظهار کرد: موضوع بازآفرینی شهری بسیار مهم است و امروز شهرهای ما از درون پوسیده شدند و جذابیت های زندگی را از دست داده اند.
وی با تاکید بر اینکه متروکه شدن شهرها هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت که باید به دنبال علاج آن باشیم، تصریح کرد: براین اساس سعی کردیم در این دوره در وزارت راه و شهرسازی پیشبرد برنامه بازآفرینی شهری را بر مدار مردم و مشارکت آنها متمرکز کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در سال 1400 آلونک نشینی و کپرنشینی را خاتمه دهد که بزرگ‌ترین نمونه آن در سیستان و بلوچستان است.
وی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهر در چند استان کشور از جمله اصفهان گام های اساسی برداشته ایم که نمونه آن در اصفهان در محله همت آباد است، گفت: ما اکنون نیاز داریم این پروژه با سرعت بیشتری پیش رود تا حرکت ساخت و ساز در محله های عبوری سرعت بگیرد، چون هیچ مانعی وجود ندارد.
اسلامی البته گفت: هزاران مشکل از جمله قوانین مزاحم که مانع مشارکت می‌شد، در هموار کردن مسیر طولی عرضه مسکن وجود داشت که امروز برطرف کرده ایم.
وی تاکید کرد: امروز باید مسیر تولید مسکن را تسهیل کردیم و خوشبختانه طی یک سال و نیم گذشته با تغییر شرایط مشکلات را برداشته ایم و برای طرح ملی اقدام مسکن، مخاطبان خود را شناسایی و به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده ایم، همچنین زمین‌های این طرح در بافت و محدوده شهری و یا برخوردار از خدمات شهری انتخاب شده اند تا دیگر تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود، از سوی دیگر کمیته معماری و شهرسازی بر ساخت این مسکن‌ها نظارت دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قرار است 10 هزار پروژه مسکونی اقدام ملی مسکن در کشور ساخته شود که اکنون 530 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال ساخت است، اضافه کرد: در بحث مسکن مهر نیز حدود یک میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در این دولت تحویل مردم شده و تا پایان این دولت پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 100 هزار واحد اقدام ملی مسکن در بافت‌های ناکارآمد ساخته خواهد شد، ابرازامیدواری کرد با برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور و لغو تحریم ها و همچنین افزایش توان مردم برای مسکن، بتوانیم تسهیلات مسکن را افزایش دهیم و جریان‌ خط تولید مسکن در کشور پایدار و اثرپذیر باشد و امیدوارم حرکت امروز عملیات نمایشی نباشد.
به گزارش ایسنا، 24 واحد از پروژه مسکنِ محله همت آباد اصفهان امروز با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد؛ پروژه همت‌آباد اصفهان، مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است، این پروژه با حمایت و اعتماد مردم به خوبی در حال پیشرفت بوده و نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت 24 واحد آماده افتتاح است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/275963/در-سال-1400-آلونک-نشینی-و-کپرنشینی-را-خاتمه-می-دهیم
بستن   چاپ