پیام سپاهان
2 دستگاه حفاری چاه غیرمجاز در مهاباد توقیف شد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 14:20:12
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


رضا جهین مدیر امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی 2 دستگاه حفاری چاه غیر مجاز در روستا‌های "دوستعلی" و "تکانلوجه" طی 2 عملیات مختلف شناسایی و به پارکینگ منتقل شده‌اند.
جهین با اشاره به تلاش این نهاد برای جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی زیرسطحی افزود: توقف فعالیت افراد قانون شکنی که به حفر چاه غیر مجاز مبادرت می‌کنند امری ضروری است در غیر اینصورت هر روز شاهد افزایش چاه‌های غیرمجاز و کاهش منابع آبی خواهیم بود.
او با اشاره به کاهش چشمگیر سفره‌های آبی زیرزمینی و اهمیت استفاده بهینه از این منبع گفت: فشار به منابع آب زیرزمینی منطقه در جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف محیط زیست، کشاورزی، آشامیدنی، بهداشت، فضای سبز، صنایع و خدمات افزایش یافته است.
جهین تاکید کرد: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آن‌ها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.
مدیر امور آب مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون هزار و 718 حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از 55 میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و 323 حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه 44.5 میلیون مترمکعب، 197 حلقه با حجم تخلیه 3.5 میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و 59 حلقه نیز با حجم تخلیه 6 میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب روستایی و سه حلقه چاه با حجم یک میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب شهری است.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274639/2-دستگاه-حفاری-چاه-غیرمجاز-در-مهاباد-توقیف-شد
بستن   چاپ