پیام سپاهان
توصیه به سهامداران بورس
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 14:19:16
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد.
جنوب نیوز: بورس تهران دیروز در پایان معاملات با افزایش 5 هزار و 519 واحد روبه‌رو شد. گرچه وز شاخص کل با معیار هم‌وزن 2 هزار و 967 واحد کاهش یافته و به رقم 411 هزار و 903 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 754 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران بیش از 3.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 404 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 894 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 47 صدم درصد رشد کرده است.
محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص روند بورس گفت: بازار امروز مثبت بود ولی کلیت بازار خیلی جذابیت نداشت. چند شرکت و صنعت بزرگ مثبت بود اما مجددا آن سهم‌هایی که در صف فروش بودند در همان وضعیت باقی ماندند. وی افزود: اتفاق خوب متقارن شدن دامنه نوسان و کم شدن حجم مبنا در خیلی از نمادها بود که باعث شد قیمت پایانی آن‌ها منفی بخورد و امید به اصلاح آن‌ها در آینده‌ای نزدیک زیاد شود. 
خبری زاده اظهار کرد: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد و شاهد آن بودیم. امروز در یک سری از نمادهایی که حجم مبنای آن‌ها یک میلیون برگ سهم بود، با قوانین جدید حدود 500 هزارتومان شد. 
وی بیان کرد: گزارش‌های 12 ماهه به زودی منتشر میشود و مطابق محاسبات و انتظارات گزارش‌های جذابی برای بازار باشد و شاید به عنوان یکم محرک کمک کند. 
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار شرایط ملتهبی را در روزهای پیش از انتخابات طی خواهد کرد، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص شدند اما باید بدانیم که سیاست‌های آن‌ها در قبال بازار سرمایه و سیاست‌های اقتصادی چیست.
وی گفت: در حال حاضر در این بازار نوسانی نباید تصمیم عجولانه گرفت. در این چند روز اگر کسی خرید میخواهد انجام دهد خیلی با دقت و تحلیل باید برخورد کند چون که روزهای پرنوسانی است. کسانی هم که سهامدار هستند نباید بخاطر این نوسانات دلسرد شوند و نگاه بلندمدت داشته باشند.
منبع: خبرآنلاین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274638/توصیه-به-سهامداران-بورس
بستن   چاپ