پیام سپاهان
پروژه‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان؛ الگویی برای سایر شهرها
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 14:13:44
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


شهردار اصفهان گفت: بهره برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اتفاق بسیار مهمی در حوزه حفظ محیط زیست به شمار می‌آید که می‌تواند برای سایر شهرهای کشور الگو باشد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1400_ در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از پروژه‌های بهره برداری شده در این سازمان اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در ارتباط با راه اندازی خطوط جدید و دیگر اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت پسماند حفظ شأن و جایگاه و کرامت افراد شاغل در این مکان است.
وی افزود: طی 30 سال گذشته تنها سه خط تولید در کارخانه پردازش وجود داشت که در سه سال گذشته دو خط تولید به آن اضافه شده و فرایند 500 تن پسماندهای ورودی روزانه به کارخانه در این دو خط جدید طی می‌شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: روزانه 10 تا 30 مترمکعب شیرابه از پسماندها تولید می‌شد که محیط زیست و آب و خاک را به خطر انداخته بود، از این رو از ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری برای رفع این مشکل دغدغه داشته و چاره اندیشی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز 700 متر کانال سازی و سه لاگون با ظرفیت 12 هزار مترمکعب ایجاد شده تا شیرابه‌ها در این لاگون ها تبخیر شود و پسماندهای حاصل از آن نیز در مسیر فرایندهای بعدی قرار گیرد و وارد زمین نشود.
نوروزی با اشاره به مدیریت نخاله‌های ساختمانی در شهر اظهار کرد: سیستمی برای مدیریت نخاله‌های ساختمانی تعریف و نصب شده است بر این اساس زمانی که شهروند برای دریافت مجوز تخریب ساختمان به شهرداری مراجعه می‌کند، مشخصات ثبت می‌شود در این راستا از زمان تخریب ساختمان، سیستم کنترل از نحوه تخلیه نخاله‌ها در مکان مشخص شده (گردنه زینل) نظارت دارد و چنانچه نخاله‌ها در محل دیگری تخلیه شود مقررات قانونی اعمال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اتفاق بسیار مهمی در حوزه حفظ محیط زیست به شمار می‌آید که می‌تواند برای سایر شهرهای کشور الگو باشد.
کد خبر 493892

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274621/پروژه‌های-زیست-محیطی-شهرداری-اصفهان؛-الگویی-برای-سایر-شهرها
بستن   چاپ