پیام سپاهان
سیل 10 میلیارد ریال به کشاورزی شهرستان خور و بیابانک خسارت زد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 14:12:27
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


سید حکمت موسوی روز یکشنبه هنگام بازدیددبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از روستاهای چاهملک، قادرآباد و آبادان افزود: سیلاب به 65 هکتار زمین کشاورزی، پنج رشته قنات دهزیر شهر خور و روستاهای هفتومان و بیاضه و همچنین چاه آب کشاورزی روستای آبادان این شهرستان خسارت وارد کرد.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این بازدید گفت: کشاورزان تقاضای بررسی و مساعدت دولت برای سرعت بخشی در پرداخت خسارت های مزارع خود دارند.
الهام آزاد همچنین از کشاورزان خواست نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی، دام و طیور خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه حل مشکلات روستاها اولویت جدی ماست، گفت: حل مشکلات اولیه و اساسی روستاییان اولویت مهم مسوولان است و در این راستا هیچ مدیری نباید سهل‌انگاری و کوتاهی کند.
آزاد بر لزوم بازدید و سرکشی مستمر مسوولان از روستاها تأکید کرد و افزود: مدیران به جای پشت میز نشینی باید در میدان‌ دار خدمت به مردم باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک خاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت ویژه و خاص دارد، استفاده تمام و کمال از ظرفیت‌ و توانمندی‌هاست که لازمه توسعه منطقه محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی درست و هدفمند و تلاش می‌توان بر قسمتی از مشکلات غلبه کرد.
وی تاکید کرد: اگر مسوولان اجرای وظایف خود را به درستی انجام دهند و با حضور در بین مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات از نزدیک و ثبت نیازهای آنان، اولویت‌ بندی کردن نیازها و تشکیل کمیته‌های برنامه‌ریزی برای رفع آنان تلاش کنند شاهد پیشرفت و کاهش مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم خواهیم بود.
شهرستان خور و بیابانک 2 هزار و 800 هکتار اراضی باغی و زراعی دارد و بیش از 65 درصد از جمعیت خور و بیابانک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و سالانه بیش از 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
برچسب‌ها خور و بیابانک اصفهان سیل خسارت مالی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274615/سیل-10-میلیارد-ریال-به-کشاورزی-شهرستان-خور-و-بیابانک-خسارت-زد
بستن   چاپ