پیام سپاهان
ذوب نوجوانان در جذابیت کانون مساجد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 09:38:57
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


جذابیت و شگفتی ظرفیت و اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جوانان و نوجوانان را در خود ذوب کرده است.
خبرگزاری شبستان اصفهان: جوان و نوجوان مثل بقیه افراد جامعه علاقه مندی هایی دارند که البته استوار بر شرایط زندگی است. توجه، جلب نظر و تنوع و خلاقیت و جذابیت از نیازها و علاقه مندی های این قشر است که در روند زندگی آن ها نقش دارد.
افراد و نهادهایی که این علاقه مندی را مورد توجه و دقت قرار می دهند مورد پذیرش و جلب نظر نیز هستند.
کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل داشتن چنین فرصت هایی مورد توجه نسل جوان و نوجوان قرار می‌گیرند، و هر چقدر بر توان و ظرفیت آنان افزوده شود قطعا توانمندتر و مقبولیت بیشتری خواهند داشت.
توجه به نیازهای ورزشی، هنری، فرهنگی، فناوری های نوین و کمک به رشد استعدادها از جمله اقداماتی است که در این نهادهای فرهنگی و هنری برنامه ریزی و اجرا می شود.

پیام سپاهان

مسوولان کانون ها با استفاده از نیروهای کارشناس و همچنین بکارگیری مشارکت جوانان و نوجوانان برای افزایش کیفیت خدمات اقدام و کار و تلاش می کنند.
*تنوع فعالیت ها و به روز رسانی
شکل گیری جریان فرهنگی و هنری بر پایه فناوری های نوین و فعالیت جذاب در این حوزه در چندسال اخیر توانسته بخشی از نیاز نسل جدید جامعه را تامین کند.
مدیر ستاد کانون های مساجد استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: گستردگی فعالیت کانون ها از یک کتابخانه، سرود، نمایش فراتر رفته و به فعالیت های نوآورانه رسیده است.
حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: کارآفرینی، ایده پردازی و فناوری از جمله فعالیت های جدید در این مراکز است.
وی بابیان اینکه زیست بوم مجازی بچه های مسجد اقدامی راهبردی، جدید و متناسب با سرایط کرونا بود تصریح‌کرد: بدون این ظرفیت قادر به ارایه خدمات نبود ولی الان فعالیت ها بر بستر سایت بچه های مسجد انجام می شود.

پیام سپاهان

*رقابت پذیری و هم پوشانی بین مراکز
فارغ از جنبه های آماری و پیچیدگی ارزیابی ها اما وجود بستر رقابتی بین کانون های مساجد فرصتی برای کیفیت بخشی بین این مراکز است.
شبکه سازی و بسترسازی برای همپوشانی بین کانون قادر خواهد بود فضای کار را تسهیل و فرآیندهای خدمات رسانی را از یک محله بیشتر گسترش خواهد داد.

پیام سپاهان

مدیر مسوول کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع)نایین‌ پیرامون این موضوع گفت: شبکه سازی بین کانون ها میزان مراکز غیرفعال را کاهش داده است.
«رضا نیکزاد» افزود: کمک کردن کانون های توانمند به مراکز کمتر برخوردار موجب توسعه خدمات آن ها شده است.
وی خاطرنشان کرد: انتقال تجارب ومشاوره عمل به آن ها توانسته کانون های زیر مجموعه شبکه را تا حد امکان یاری کنند تا فعالیت های خود را ثبت و امتیاز قابل قبولی را دریافت نمایند.
*تعامل کانون ها با دیگر نهادهای فرهنگی
عضویت دستگاه های اداری در شورای سیاستگذاری کانون های مساجد برای پیشرفت کار اثر گذار است و نیازمند انجام تعاملات و همکاری ها آن ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این شورا در گذشته تحت عنوان هیات هماهنگی و نظارت به ریاست استاندار اصفهان و عضویت امام جمعه و سایر مدیران کل استانی تشکیل می شد، اظهارداشت: این اقدام تجربه خوبی بود که از استان اصفهان شکل گرفت.
حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با تاکید بر اینکه باید این جران تداوم یابد، تصریح کرد: در شهرستان های استان اصفهان نیز شاهد چنین جریانی برای هم افزایی بین بخشی در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی مساجد هستیم.
پایان پیام/128

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274510/ذوب-نوجوانان-در-جذابیت-کانون-مساجد
بستن   چاپ