پیام سپاهان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان
اجرای طرح امانت دهی پستی کتاب مستلزم تامین هزینه است
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 07:14:07
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: اجرای طرح امانت دهی پستی کتاب با همکاری شرکت خدماتی پست مستلزم تامین هزینه‌هاست.

امیرهلاکویی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دسترسی مردم به منابع کتابخانه های عمومی در اصفهان آسان نیست و تنها 20 درصد از جمعیت استان به این مراکز فرهنگی دسترسی دارند.
وی بیان‌ کرد: تسهیل این شرایط و توسعه خدمات در شرایط سخت کرونایی با بکارگیری ظرفیت شرکت پست برای امانت‌دهی کتاب امکان پذیر است و برای همین موضوع نشست مشترکی با اداره کل پست استان انجام شد تا فرآیند لازم تدوین و هزینه‌های آن مشخص شود.
به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان، اجرای چنین طرحی دسترسی افراد به چهار میلیون جلد کتاب در استان و 40 میلیون کتاب در کشور تسهیل و به صورت فیزیکی قادر به مطالعه کتب خواهند بود.
وی اضافه‌ کرد: امانت‌دهی آنلاین بر اساس نرم افزار سامان در زمان حاضر انجام می‌شود اما داشتن کتاب و مطالعه آن به دور از فضای مجازی جذابیت و اقبال عمومی بالاتری دارد.
هلاکویی تصریح کرد: محدودیت اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های عمومی و هزینه های بالای آن برای مردم از موانع پیش روی این اقدام است که مطالعات آن در حال انجام است تا به صورت مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی، شرکت پست و مردم تقسیم شود.
وی خاطرنشان‌ کرد: انجام این فعالیت به مشارکت بخش های دیگر و موثر جامعه و همچنین تعامل خیرین نیاز دارد تا عدالت اجتماعی در برخورداری از منابع کتابخانه های عمومی افزایش یابد.
اکنون در استان اصفهان بالغ بر300 باب کتابخانه عمومی از جمله 193 کتابخانه نهادی و 120 کتابخانه مشارکتی وجود دارد که این رقم توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها ایجاد شده است.
برچسب‌ها
نهاد کتابخانه های عمومی کشور اصفهان طرح های ترویجی کتابخوانی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/274461/اجرای-طرح-امانت-دهی-پستی-کتاب-مستلزم-تامین-هزینه-است
بستن   چاپ