پیام سپاهان
احیای بافت تاریخی مصداق رویکرد فرهنگی است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 15:59:06
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


اسکندرپور گفت: احیای بافت تاریخی مهمترین ویژگی ممتاز شیراز و مصداق روشن مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است و رویکرد فرهنگی آن بیش از رویکرد عمرانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (جمعه 17 اردیبهشت) در دیدار صمیمی با معاون فرهنگی شهردار اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع کلان ‌شهرهای کشور به مناسبت روز و هفته شیراز گفت: جایگاه فرهنگی شیراز و اصفهان زمینه حرکت این 2 کلانشهر را در مسیر توسعه فراهم می کند.
شهردار شیراز ادامه داد: ترویج رویکرد فرهنگی در شهرداری‌ ها با پیامدهای مثبت گسترده ‌ای همراه است زیرا توسعه فرهنگی موجب بهبود رفتار و اندیشه‌ شهروندان خواهد شد.
وی اضافه کرد: احیای بافت تاریخی مهمترین ویژگی ممتاز شیراز و مصداق روشن مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است و رویکرد فرهنگی آن بیش از رویکرد عمرانی است.
اسکندرپور با اشاره به فعالیت اقامتگاه های بومگردی در بافت تاریخی شیراز بیان کرد: در حال حاضر 84 بومگردی در بافت تاریخی شیراز فعالیت دارند که موجب رونق زندگی در این بافت و باز زنده شدن آن شده است.
وی از بازسازی بازار تاریخی «وکیل» در شیراز خبر داد و گفت: با توافق میان شهرداری، میراث فرهنگی و مجموعه بازار «وکیل» و سراهای تاریخی پیرامون این بازار، احیا و بازسازی این بازار به انجام می رسد.
«محمد عیدی»، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: برنامه ‌های فرهنگی اخیر شیراز به ویزه در بحران کرونا نشانه موفقیت در اعتماد سازی عمومی و جذب مشارکت مردم و هنرمندان در مدیریت شهری است.
پایان پیام/664

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271519/احیای-بافت-تاریخی-مصداق-رویکرد-فرهنگی-است
بستن   چاپ