پیام سپاهان
امام جمعه آران و بیدگل:
زنگ نابودی رژیم جعلی اسرائیل به صدا درآمده است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 13:00:26
پیام سپاهان - کاشان - امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: زنگ نابودی رژیم جعلی اسرائیل به صدا درآمده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به صدا درآمدن زنگ نابودی رژیم جعلی اسرائیل در چنین هنگامه‌ای، بیرق بلند آزادی و رهایی بلاد اسلامی و در رأس آن فلسطین بر بلندای قله‌های عالم اسلام به اهتزاز در خواهد آمد و سرزمین مقدس قدس شریف برای میلیون‌ها نفر از فرزندان آواره خود، بال و آغوش خواهد گشود.
وی ادامه داد: روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است، چرا که تنها فرهنگ و ارزش های اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.
به گفته وی، روز جهانی قدس یادگار گرانقدر پیر فرزانه جماران و به تصریح مقام معظم رهبری «لیله‌القدر تاریخ اسلام»، در چشم‌انداز روشن تاریخ معاصر نوید می‌دهد که با بیداری، هوشیاری و تکلیف مداری امت اسلامی و همت شیرمردان جبهه مقاومت، تحت نصرت الهی، وعده خدایی محقق خواهد شد.
امام جمعه آران و بیدگل اظهار داشت: روز قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت جهان اسلام است که هر گلبرگ آن، یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز را در جریده خود به ثبت دارد.
وی با بیان اینکه قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی جهان اسلام است، افزود: روز جهانی قدس، روز حیات اسلام و نماد ایستادگی، مقاومت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است.
به گفته وی روز مقدس در تاریخ مبارزات به حق ملت بزرگ ایران و عدالتخواهان جهان ثبت شده است و یادگاری از حضرت امام خمینی(ره) در جمع روزه داران ماه مبارک رمضان است.
حجت‌الاسلام سلیمانی تصریح کرد: روز قدس روزی است که جهان اسلام و انسان‌های آزادی‌خواه و مستضعف علیه استکبار جهانی و اشغالگران قدس شریف قیام می‌کنند و در صفی واحد برای تحقق وعده الهی، همانند سیلی خروشان به حرکت در می‌آیند.
وی خاطر نشان کرد: امسال در روز جهانی قدس و در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین همراه با مردم مومن و روزه‌دار منطقه کاشان و آران و بیدگل با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای جبهه مقاومت تجدید میثاق کرده و نظر به اینکه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، امکان برگزاری آیین به صورت راهپیمایی مقدور نیست، همگام با ملت قهرمان ایران نام و یاد فلسطین را در دل زنده نگه داشته و به راه‌های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی حمایت خود را از آرمان فلسطین و جبهه مقاومت اعلام می‌داریم.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 6 کیلیومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
شورای فرهنگ عمومی کاشان آران وبیدگل روز جهانی قدس
پروندهٔ خبری
روز جهانی قدس در1400

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271477/زنگ-نابودی-رژیم-جعلی-اسرائیل-به-صدا-درآمده-است
بستن   چاپ