پیام سپاهان
در راهپیمایی نمادین روز قدس،
اهالی اصفهان بار دیگر ندای آزادی قدس سر دادند
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 13:18:00
پیام سپاهان - اصفهان- راهپیمایی نمادین روز قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بااعلام انزجار از آمریکا و رژیم صهیونیستی و اجرای سرود توسط نوجوانان بسیجی در میدان قدس و چهار راه فلسطین اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا این مراسم همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس به صورت ویژه در میدان قدس و چهار راه فلسطین اصفهان به همراه پخش سرودهای حماسی حزب الله و فلسطین و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی صبح امروز آغاز شد.
مراسم یاد شده همراه با تشکیل زنجیره انسانی در میدان قدس و چهار راه فلسطین و اجرای سرود و فریاد شعارهای "مرگ بر صهیونیسم" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر انگلیس" ، سردادن شعارهای ضد استکباری، برگزاری نمایشگاه عکس و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد.
با توجه به اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس امسال و شرایط ویژه شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور، مراسم نمادین اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم اسراییل و آمریکای جنایتکار، بدون حضور جمعیت و فقط با حضور برخی اصحاب رسانه برگزار شد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا افزود: سخنرانی رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم ایران و جهان اسلام شاخص‌ترین برنامه جایگزین برنامه‌های این روز است که به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون مرزی پخش می‌شود.
محمدعلی احمدی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا همچون سال گذشته راهپیمایی و حرکت خودرویی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی ویروس کرونا و اعلام سیر صعودی فراگیری این ویروس هیچ راهپیمایی برای روز قدس نخواهیم داشت و راهپیمایی خودرویی نیز منتفی است.
روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، مراسم روز قدس برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
اصفهان روز جهانی قدس بیت المقدس
پروندهٔ خبری
روز جهانی قدس در1400

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271474/اهالی-اصفهان-بار-دیگر-ندای-آزادی-قدس-سر-دادند
بستن   چاپ