پیام سپاهان
فرماندار آران و بیدگل:
همبستگی با مردم فلسطین هیچگاه فراموش نمی‌شود
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 13:49:59
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: روز قدس نماد همبستگی مسلمانان جهان با آرمان‌های قدس شریف، مردم فلسطین و یادآور حماسه‌ای مانا و ماندگار است و هیچگاه از جمله در دوران شیوع ویروس کرونا فراموش نخواهد شد.

اسماعیل بایبوردی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روز، روز نمایش وحدت، یکپارچگی، همدلی و همراهی جهان اسلام به ویژه ملت مسلمان ایران از آرمان‌های قدس شریف است چنانچه امام راحل(ره) فرمودند «روز قدس، روز عظمت اسلام است».
وی با بیان اینکه امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان راهپیمایی وجود ندارد، ادامه داد: البته ملت ایران و مسلمانان جهان در این روز فریاد دادخواهی حمایت از فلسطین و خشم و انزجار از رژیم جعلی و غاصب اسراییل را در فضاهای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند.
بایبوردی با اشاره به اینکه روز قدس یادگار فاخر و ماندگار بجا مانده از امام خمینی(ره) است، گفت: نامگذاری این روز از سوی امام راحل، نشان از هوشمندی، درایت، آینده‌پژوهی، آینده‌نگری و مبارزه‌طلبی امام راحل و پیوند آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌های ملت فلسطین است.
وی با بیان اینکه روز قدس، روز عهد و پیمان با مقاومت، دادخواهی و عدالت‌خواهی و همراهی با فلسطینیان است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم مسلمان و پیشتاز در عرصه ‌های ایثارگری شهرستان آران و بیدگل همگام با سایر مردم مسلمان جهان در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی، حمایت حداکثری خود را از مردم فلسطین اعلام و انزجار خود را از رژیم جعلی اسرائیل ابراز خواهند کرد.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 6 کیلیومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
فرمانداران کاشان آران وبیدگل روز جهانی قدس
پروندهٔ خبری
روز جهانی قدس در1400

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271473/همبستگی-با-مردم-فلسطین-هیچگاه-فراموش-نمی‌شود
بستن   چاپ