پیام سپاهان
عضو بسیج اساتید اصفهان:
مسلمانان خواهان صلح پایدار برای فلسطین هستند
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 14:08:14
پیام سپاهان - اصفهان - مسوول تحلیل و بررسی سیاسی بسیج اساتید استان اصفهان گفت: مسلمانان طبق اصول دین اسلام خواهان صلح پایدار برای فلسطین هستند و طرح‌هایی مانند " معامله قرن " مردود است.

به گزارش ایرنا، معامله قرن طرحی آمریکایی بود که سال 2020 میلادی به منظور حل و فصل 70 سال منازعه 2 طرف فلسطین و رژیم صهیونیستی ارایه شد و مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری بود تا در چارچوب آن، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق فلسطینی ساخته شود؛ این طرح واکنش و مخالفت شدید رهبران فلسطینی و بسیاری از کشورها را به دنبال داشت.
حسین مطیع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اصول دین اسلام، عدالتی منطقی است که پایدار باشد به این معنی که ابتدا عدالت و سپس صلح برقرار باشد درحالیکه در طرح‌هایی مانند " معامله قرن " بدون اینکه عدالتی برقرار شود، قصد ایجاد صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را داشتند که بیشتر به شوخی می‌ماند.
وی با تاکید براینکه مسلمانان طرفدار صلح هستند، اظهار داشت: اما این صلح باید پایدار و ماندگار باشد بدین صورت که ابتدا حق مظلوم از ظالم بطور شایسته، گرفته و عدالت برقرار شود سپس صلح ایجاد شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر عدالت قبل از صلح برقرار نشود، ناپایدار خواهد بود، اضافه کرد: درباره فلسطین نیز ابتدا باید چند میلیون مسلمانی که از این کشور آواره شدند به آن بازگردند، زمین هایشان به آنها برگردانده شود و سپس انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه این روش دموکراتیکی است، ادامه داد: همه اقوام یعنی مسلمانان، مسیحی و یهودی باید بتوانند با صلح در کنار هم زندگی کنند اما اکنون رژیم کودک کُش صهیونیستی در فلسطین ناامنی و ناپایداری ایجاد کرده و مشکلات فراوان داخلی دارد.
عضو بسیج اساتید اصفهان همچنین با بیان اینکه مبارزه با رژیم صهیونیستی به 2 دلیل عمده اسلامی و ایرانی است، گفت: بر اساس اصول اسلام، مسلمانان باید طرفدار عدالت و صلح پایدار و حامی همه مظلومان جهان باشند و با مستکبران بجنگند به‌همین دلیل روز جهانی قدس توسط امام راحل برای آخرین جمعه ماه رمضان هر سال نامگذاری شد.
مطیع به دلیل ایرانی مبارزه با رژیم صهیونیستی نیز اشاره و اضافه کرد: کشورمان دارای اقتدار منطقه ای است و رژیم صهیونیستی یکی از عوامل تضعیف کننده آن بشمار می‌آید.
عضو بسیج اساتید اصفهان تاکید کرد: ما به عنوان ایرانی وطن دوست نباید با رژیم صهیونیست ظالم و آپارتاید (دارای تبعیض نژادی) کنار بیاییم زیرا اگر آنها بخواهند کاری در منطقه انجام دهند برای کشورمان نیز نقشه دارند و سراغ ما هم می‌آیند.
به گزارش ایرنا، روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری، آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
این روز در سال 1400 مصادف با جمعه 17 اردیبهشت است.
برچسب‌ها
اصفهان سازمان بسیج اساتید روز جهانی قدس

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271472/مسلمانان-خواهان-صلح-پایدار-برای-فلسطین-هستند
بستن   چاپ