پیام سپاهان
یک فعال سیاسی :
قدس همواره مساله اول جهان اسلام است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 14:31:28
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده سابق مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسطین و قدس شریف مساله اصلی جهان اسلام است و در طول سال‌های گذشته نه تنها از اهمیت بزرگداشت این روز کاسته نشده بلکه سال به سال بر اهمیت آن افزوده شده است.

علی ایرانپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دشمنان در تلاشند تا فلسطین را از مساله اصلی جهان اسلام خارج کنند افزود:مساله فلسطین هیچ وقت فراموش نمی‌شود و همواره مساله اصلی و اول جهان اسلام خواهد بود.
به گفته وی،امسال با توجه به شیطنت‌ها، ماجراجویی‌ها و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی و برقراری ارتباط بین این رژیم و برخی کشورهای عربی، بزرگداشت روز جهانی قدس از اهمیت مضاعفی برخوردار است.
وی ادامه داد: مسلمانان جهان امسال باید توجه بیشتری به آرمان آزادی قدس شریف نشان دهند و شیوع ویروس کرونا نباید عاملی برای فراموشی مظلومیت ملت فلسطین و مناسبت روز قدس تبدیل شود.
عضو کارگروه حقوقی و قضایی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روز قدس به‌عنوان نمادی از تظلم‌خواهی مسلمانان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است اظهار داشت: بیت‌المقدس به‌عنوان اولین قبله‌گاه مسلمانان و سرزمین مقدس و مورد احترام ادیان ابراهیمی، سال‌هاست که به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده و نمادی از مظلومیت مسلمانان در جهان محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسلمانان سراسر جهان باید از هر روشی این روز را گرامی بدارند و با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی باید به اهمیت و تبیین مساله فلسطین پرداخته شود.
ایرانپور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که راهکار حل مساله فلسطین، خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی است و فلسطین نیز باید مانند سایر کشورها از حق حاکمیت و تمامیت ارضی برخوردار باشد، اما عده‌ای با حمایت قدرت‌های غربی این سرزمین را اشغال و ساکنان اصلی آن را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.
وی تاکید کرد: بهترین راهکار حل مساله فلسطی، بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به فلسطینی‌ها و تصمیم گیری درباره خسارت‌های وارده به این ملت است تا آوارگان فلسطینی بتوانند به خانه و کاشانه خود برگردند و خود برای سرنوشت خویش تصمیم گیری کنند.
روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
برچسب‌ها
اصفهان روز جهانی قدس فلسطین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271471/قدس-همواره-مساله-اول-جهان-اسلام-است
بستن   چاپ