پیام سپاهان
جاساز محموله تریاک در کامیون / دپوی محموله میلیاردی قاچاق در یک انبار
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 11:57:20
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز 17 اردیبهشت ماه سال 1400 را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
جاساز محموله تریاک در کامیون سرگرد" هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین، گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" نائین حین کنترل و رصد هوشمندانه خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که از مرز‌های جنوب شرقی به سمت مرکز کشور در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو آن را برای بررسی‌های بیشتر به پارکینگ ایستگاه منتقل کرده و در بازرسی دقیق صورت گرفته 135 کیلو و 330 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت بار خودرو جاسازی شده بودند را کشف کردند.

پیام سپاهان

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
دپوی محموله میلیاردی قاچاق در یک انبار سرهنگ" کامران ریاحی رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای طرح نظارت و پایش انبار‌ها سطح شهرستان اصفهان به وجود محموله‌ای از انواع کالا‌های خارجی که در یک انبار دپو شده بودند مشکوک و موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دادند.
او افزود: پس از بررسی‌های دقیق و تخصصی و استعلامات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد تمام محموله‌ها فاقد هرگونه مدارک و اسناد معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق و از طریق خودرو‌های شوتی تهیه و به این مکان منتقل شدند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در این عملیات 15 دستگاه ماینر، 36 دستگاه لوازم آشپزخانه، 9 هزار و 230 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، یک هزار و 200 عدد کمربند و 450 عدد سگک و 120 لطری 1800 میلی لیتری روغن مایع خارجی قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های مکشوفه را 6 میلیارد و 900 میلیون ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه 5 نفر از مالکان کالا‌های مذکور شناسایی و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
کشف ماینر از انبار متروکه سرهنگ "حمیدرضااکبری بیان داشت: ماموران کلانتری 23 فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان یا اشرافیت و هوشمندی خود از فعالیت غیر مجاز فردی در زمینه استخراج ارز‌های دیجیتال در یک انبار متروکه واقع در حاشیه شهرستان اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
او افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و کسب اطلاعات لازم با اخذ مجوز از مقام قضائی به محل اعزام و ضمن دستگیری متهم تعداد 128 دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ماینر‌های مکشوفه را 14 میلیارد ریال برآورد کردند اظهار کرد: در این رابطه انبار پلمب و فرد دستگیر شده نیز به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.
دستگیری برادران کابل دزد در مبارکه سرهنگ "رضامحمدی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل شبکه برق هوایی، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه قرارگرفت.
او افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات خاص پلیسی هویت اصلی 2 نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آورده و با تلاش‌های صورت گرفته مخفیگاه آنان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه عنوان داشت: کارآگاهان طی هماهنگی با مقام قضائی هر دو متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کرده و تحقیقات از آن‌ها را در خصوص سرقت‌های صورت گرفته آغاز کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان با یکدیگر نسبت برادر دارند اظهار داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به 15 فقره سرقت کابل شبکه برق هوایی اعتراف و مالخر اموال سرقتی را نیز معرفی کردند که وی نیز با دستور قضایی دستگیر شد.
سرهنگ محمدی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کابل برق مسروقه از مخفگاه مالخر اموال مسروقه گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271468/جاساز-محموله-تریاک-در-کامیون---دپوی-محموله-میلیاردی-قاچاق-در-یک-انبار
بستن   چاپ