پیام سپاهان
برق دزدها دلار استخراج می‌کنند؛ سارقان انرژی چوب لای چرخ کارخانه‌ها می‌گذارند
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 11:57:02
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


اصفهان-اگر تا چند سال پیش برخی افراد با دست‌کاری کنتور سعی داشتند تا کولرگازی نصب کنند و پول انرژی ندهند حالا استخراج‌کنندگان ارز و یا همان ماینر ها روی دست سارقان سنتی زدند و هزاران مگاوات از انرژی را به یغما می‌برند.
قدس آنلاین-گروه استان ها: چالش بی‌برقی در فصل سرد و غیر پیک‌بار مصرف در حالی است که تداوم این وضعیت در روزهای گرم سال، روزهای ناخوشی را برای صنعت برق نوید می‌دهد.
ماینرها درمجموع به اقتصاد کلان ضربه می‌زنند زیرابه شیوه‌های مدرن اقدام به سرقت انرژی می‌کنند و برخی از ماینرها برق را از پشت کنتور می‌گیرند.
به‌راستی چاره کار چیست و چه باید کرد. آیا برقی‌ها با ماینرها کنار خواهند آمد یا باید به فکر افزایش توان تولید در فصل غیر پیک باشند.
درحالی‌که هنوز کارشناسان رقم‌های اندکی را برای ماینر ها اعلام می‌کنند اما واقعیت این است که سرقت برق برای استخراج ارز دیجیتال برق چرخ بسیاری از صنایع و کارخانه‌های تولیدی را از حرکت بازنگهداشته و موجب دامن زدن به اوضاع نابسامان اقتصادی می‌شود.
متأسفانه کاهش بارش‌ها و وضعیت سدها و از طرفی افزایش مصرف انرژی همگی دست‌به‌دست هم داده تا تابستان 1400 را با محدودیت و صرفه‌جویی اجباری روبرو باشیم.
ضرورت مدیریت مصرف
در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان می‌گوید: امسال باید درزمینهٔ مصرف برق بیش از هر زمان مصرف را مدیریت کرد.

پیام سپاهان

منصور شیشه‌فروش بابیان اینکه کاهش روشنایی پارک‌ها و فضاهای سبز و خاموش کردن آب‌نماها به شهرداری ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: در واحدهای تجاری نیز اصناف پرمصرف مانند لوسترفروشی‌ها و میوه‌فروشی‌ها در خصوص کاهش مصرف تذکر داده‌شده است.
وی اظهار می‌کند: در این راستا صنایع باید خارج از پیک مصرف فعالیت داشته باشند تا دچار خاموشی نشوند.
وی می‌گوید: کشاورزان نیز چنانچه از 15 خرداد تا 15 شهریور در ساعات 11 تا 16 پمپ‌های آب خود را خاموش کنند مشمول پاداش اداره برق خواهند شد.
افزایش مصرف برق
در همین راستا مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بابیان اینکه در فروردین امسال مصرف برق در کشور 25 درصد و در استان اصفهان 20 درصد به دلیل استفاده از دستگاه‌های ماینر افزایش یافت. اظهار می‌کند: هر ماینر یا همان دستگاه استخراج ارز در یک ساعت یک هزار و 357 وات برق را مصرف می‌کند.
منصور شیشه‌فروش اظهار می‌کند: این میزان مصرف برق در 24 ساعت به 32.4 کیلووات می‌رسد و در هرماه یک ماینر یک هزار کیلووات ساعت را مصرف می‌کند.
وی بابیان اینکه می‌توان گفت هر ماینر در هرماه معادل پنج برابر مصارف یک‌منزل مسکونی برق مصرف می‌کند، اضافه کرد: به همین دلیل شرکت برق این امکان را دارد که به روش‌های مختلف درزمینهٔ استفاده غیرمجاز از شبکه برق برخورد کند.
برق اضطراری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بابیان اینکه هرگونه تخلف در خصوص مصرف برق مازاد بر عهده مالکان آن مراکز است، ابراز می‌کند: ازاین‌رو توصیه می‌شود در صورت اجاره دادند و یا خریدوفروش املاک نسبت به تسویه‌حساب کتبی از شرکت توزیع برق اقدام شود.

پیام سپاهان

وی اضافه می‌کند: مالکان می‌توانند در هرزمانی با درخواست تقاضا از شبکه برق نسبت به تست میزان برق مصرفی اقدام کنند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به‌سرعت بررسی‌های لازم انجام شود.
شیشه‌فروش بابیان اینکه شماره تلفن 1521 برای ارائه مشاوره درزمینهٔ تخلفات صورت گرفته در حوزه مصرف برق آماده پاسخگویی به متقاضیان است، تصریح کرد: هرگونه افزایش برق مصرفی در یک دوره احتمال وجود ماینر در آن منطقه را نشان می‌دهد و ازاین‌رو ضروری است هر چه زودتر در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
وی بابیان اینکه برنامه مصرف بهینه برق با توجه به شرایط کم‌بارشی و کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق‌آبی ابلاغ‌شده است، گفت: در این راستا می‌توان به مدیریت تأمین برق اضطراری در تابستان 1400 اشاره کرد وادارات نیز نسبت به کاهش برق مصرفی از ابتدای خرداد تا پایان مرداد از ساعت 11 تا پایان وقت اداری به میزان 50 درصد موظف شدند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271461/برق-دزدها-دلار-استخراج-می‌کنند؛-سارقان-انرژی-چوب-لای-چرخ-کارخانه‌ها-می‌گذارند
بستن   چاپ