پیام سپاهان
امام جمعه رهنان:
دفاع از مردم فلسطین آرمان همیشگی انقلاب اسلامی است
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 10:02:22
پیام سپاهان - اصفهان- امام جمعه شهر رهنان استان اصفهان گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف از آرمانهای همیشگی و اصلی انقلاب اسلامی و برگرفته از معارف قرآنی و اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در معارف اهل بیت (ع) بر دفاع از مظلوم تاکید شده بطوریکه امیرالمومنین علی (ع) فرمودند همیشه باید یاور مظلوم و با ظالم در ستیز باشیم.
وی یادآور شد: دشمنی صهیونیست‌ها و یهودی‌ها با مسلمانان از گذشته وجود داشته و ادامه دارد و بر این اساس نمی‌شود با دشمنی که بنا نیست دشمنی خود را کنار بگذارد مصالحه کرد.
محمدی خاطرنشان کرد: همین که در یک سال 2 بار نتوانستند کابینه شان را انتخاب کنند و براساس آمار بیش از 20 درصد مهاجرانی که به اسراییل آورده شدند چون تعلقی نداشتند و از صهیونیست‌های کشورهای مختلف بودند دارند برمی‌گردند نشان از رقم خوردن شکست و زوال صهیونیست‌هاست.
امام جمعه رهنان با بیان اینکه صهیونیست‌ها عامل بروز هر آفت، مشکل، ترور و و زخمی در منطقه هستند، افزود: به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و ملتهای منطقه زمانی که این غده سرطانی محو شود روی آرامش را خواهند دید.
وی تصریح کرد: براین اساس اهمیت روز قدس بر کسی پوشیده نیست از هر لحاظ اسلامی، انسانی و انقلابی لازم است از این آرمان مقدس دفاع کنیم تا بزودی قدس شریف از دست صهیونیست‌ها آزاد شود.
محمدی با اشاره به نبود امکان راهپیمایی روز قدس بدلیل شرایط کرونایی گفت: اکنون فضای مجازی فرصت بسیار خوبی در اختیار جوانها و نیروهای انقلابی است و می‌توان با شیوه‌های مختلف از جمله نهادن پرچم فلسطین و عکس قدس بر روی تصویر شخصی (پروفایل) و انتشار مطالبی در باب اهمیت این روز، مظلومیت مردم فلسطین و جنایتهای صهیونیستها این روز را گرامی بداریم.
وی از هنرمندان خواست که در قالب تهیه شعر، سرود، فیلم و داستان با موضوع قدس و حمایت از مردم فلسطین از آرمانهای قدس شریف حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی برابر رمضان 1399 قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.
نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، مراسم روز قدس برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
مسجدالاقصی اصفهان روز جهانی قدس
پروندهٔ خبری
روز جهانی قدس در1400

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271433/دفاع-از-مردم-فلسطین-آرمان-همیشگی-انقلاب-اسلامی-است
بستن   چاپ