پیام سپاهان
کرونا خیال کوتاه آمدن ندارد/ فوت 2 نفر در مهاباد
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 09:55:03
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 19 مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به 4 هزار و 292 نفر افزایش پیدا کرد.
آقازاده افزود: در همین مدت نیز 795 بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و از این تعداد 189 تن در مراکز درمانی بستری شدند.
او تصریح کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز 245 نفر بوده که از این تعداد، 59 نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در رابطه با موج چهارم بیماری کووید 19 بیان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی را تا شرایط ایده آل داریم و هرگونه ساده انگاری در رابطه با نکات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌تواند فاجعه ساز باشد.
آقازاده با اشاره به آغاز فاز‌های مختلف واکسیناسیون عمومی، از مردم خواست تا اخبار موثق در مورد واکسیناسیون را از مراجع رسمی، وب سایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، صدا و سیما و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و از پیگیری اخبار از مراجع غیر رسمی و همچنین مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی درمانی خودداری کنند.
انتهای پیام/ج

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271431/کرونا-خیال-کوتاه-آمدن-ندارد--فوت-2-نفر-در-مهاباد
بستن   چاپ