پیام سپاهان
چامسکی، آلنده و بارگاس یوسا در فستیوال ادبی کشور ولز
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 09:54:55
پیام سپاهان - خبرگزاری کتاب ایران /برگزارکنندگان این فستیوال یادآور شدند که امسال هم مثل سال‌های گذشته برنامه با محوریت حضور چهره‌های ادبی و هنری اجرا خواهد شد.
 به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فستیوال ادبی و هنری هی تاسیس شده در سال 1988 هر سال در شهر هی‌اون‌وای (Hay-on-Wye) ولز در بریتانیا برگزار می‌شود که امسال مسئولان این رویداد ادبی می‌گویند به خاطر شرایط کرونا به صورت مجازی از تاریخ 26 ماه می به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.
مسئولان فستیوال ادبی ولز می‌گویند سال گذشته که این فستیوال به طور مجازی برگزار شده بود، نزدیک به 490هزار شرکت کننده از 69 کشور جهان در پرتال اعلام شده جشنواره شرکت کرده بودند. امسال گفته شده حدود 100 برنامه و کارگاه برای حاضران در نظر گرفته شده است.
سی و چهارمین دوره فستیوال ادبی هی امسال در حالی برای دومین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود که مسئولان ولزی این فستیوال مهم و معتبر می‌گویند امکانات بیشتری برای بالابردن کیفیت جلسات و کارگاه‌های مجازی در نظر گرفته شده است. برگزارکنندگان این فستیوال یادآور شدند که امسال هم مثل سال‌های گذشته برنامه با محوریت حضور چهره‌های ادبی و هنری اجرا خواهد شد.
در سال‌های گذشته فستیوال ادبی هی به طور مجازی با حضور نویسندگانی مثل هیلاری منتل، مگی اوفَرل و مارگارت آتوود برگزار شده بود. امسال حضور «آن اپلبام» برنده جایزه پولیتزر به عنوان یکی از سخنرانان جشنواره قطعی شده است و گفته شده است که بسیاری از چهره‌های ادبی و فرهنگی در این فستیوال آنلاین حضور خواهند داشت.
بر اساس این گزارش محور اصلی سخنرانی‌ها رویکرد و چشم‌انداز دنیای ادبیات و کتاب در دنیای کرونازده است که سخنرانان درباره جنبه‌های مختلف آن سخنرانی خواهند کرد. یکی از چهره‌های مشهور مراسم امسال نوام چامسکی متفکر و زبان‌شناس مشهور آمریکایی است که قرار است درباره کتابش با عنوان نتایج سرمایه‌داری سخن بگوید.
برنامه‌های بین‌المللی فستیوال ادبی هی قرار است در ماه‌های آینده در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، مکزیک، پرو و کلمبیا برگزار شود. امسال فستیوال هی یک سری برنامه‌های ویژه با مخاطبان خارجی خود برگزار می‌کند که قرار است نویسندگان برجسته کشورهای مختلف در آن سخنرانی کنند. ایزابل آلنده نویسنده مشهور شیلی، ماریو بارگاس یوسا نویسنده کشور پرو و احتمالاً نامزدهای نهایی جایزه بوکر امسال نیز از مدعوین آنلاین این فستیوال خواهند بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271430/چامسکی،-آلنده-و-بارگاس-یوسا-در-فستیوال-ادبی-کشور-ولز
بستن   چاپ