پیام سپاهان
بسیج کاشان زمینه‌ساز اشتغال 200 نفر شد
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 09:07:59
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ کریم اکبری روز جمعه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت‌ سال 1379 در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران افزود: این کارگاه‌ها با هدف کمک به اشتغالزایی موثر و پایدار راه‌اندازی شده است تا بانوان زنان خانه‌دار، بی‌سرپرست و نیازمند به سطحی از توانمندی و خوداتکایی برسند که بتوانند امور زندگیشان را بگذرانند.
وی با اشاره به ارایه خدمات معیشتی مشترک با قرارگاه‌های جهادی و خدمات اجتماعی در راستای کمک‌های مومنانه به خانواده‌های نیازمند و محروم ادامه داد: نزدیک به 50 هزار بسته مواد غذایی، 50 هزار بسته مواد بهداشتی، 58 سری کمک هزینه جهیزیه، آزادی زندانی با مبلغ 108 میلیون تومان، توزیع سه هزار و 435 بسته لوازم التحریر، توزیع 220 هزار غذای گرم و 186 راس قربانی نذری در سال گذشته در قالب کمک‌های مومنانه انجام شد که در سال جاری نیز این اقدام‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، توزیع رایگان یکهزار و 600 نهال درختان مثمر متناسب با بوم و طبیعت شهرستان کاشان بین کشاورزان در ماه اسفند برای کشت در کوه‌ و دشت و تقویت هرچه بیشتر تولید محصول‌های کشاورزی از دیگر اقدام‌های ارزشمند بسیج است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره برگزاری ابتکاری نمایشگاه‌های کوچک اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی مشاغل خانگی در این شهرستان ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه‌ها به‌صورت مجازی در سطح شهرستان برگزار شد.
وی با اشاره به اتفاق‌های ناشی از زلزله سی‌سخت در پایان سال 1399 و ابتدای امسال گفت: بسیج با ماموریت اعزام گروه جهادی به این منطقه در این روزها از کاشان و مجموعه بسیج سازندگی شهرستان ساخت یک باب منزل مسکونی را به‌صورت کامل پذیرفته و تعهد کرده است.
خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، رویکرد اساسی بسیج
سرهنگ اکبری گفت: فلسفه تشکیل بسیج خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی از آنان به‌عنوان رویکرد اساسی این سازمان در مبارزه با آمریکا است.
وی افزود: پس از اینکه مجموعه جهاد سازندگی کشور و وزارت کشاورزی به ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب ادغام و سازمان بسیج سازندگی در مجموعه نیروی مقاومت بسیج تاسیس شد، این سازمان و مجموعه، ماموریت خدمت رسانی و محرومیت زدایی را در سطح کشور برعهده گرفت.
وی با اشاره به اینکه بسیج با بیش از 20 سال خدمت‌رسانی در عرصه‌ها و مقطع‌های مختلف مکانی و زمانی مایه خیر و برکت برای کشور و مردم عزیز ما بوده، هست و خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رویکرد اساسی مجموعه بسیج در سال‌های کنونی خدمت به مردم و به ‌عنوان بزرگ‌ترین راه مبارزه با آمریکا است که مجموعه بسیج سازندگی با این رویکرد نسبت به تاسیس گروه‌های جهادی و فعال‌سازی این گروه‌ها، تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی به صورت کوچک در کشور اقدام کرده‌ است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان تلاش گروه‌های جهادی این شهرستان را در این راستا مایه افتخار و امید آفرینی برای مردم دانست و خاطر نشان کرد: جهادگران در این گروه‌ها خدمت‌رسانی، تمرین کارگروهی برای خودشان، مسوولیت‌پذیری در جامعه، همکاری و تعاون در کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان در عرصه‌های جهادی، خلاقیت و ابتکار آموزش و مهارت آموزی، شجاعت ورود به عرصه‌های جدید کاری و شغلی، روحیه ایثار و خدمت به دیگران، احساس تعلق داشتن به جامعه و خودشان را تمرین می‌کنند.
وی برخورداری از شاخصه‌های یاد شده را بزرگترین دستاورد برای پرورش جوانانی توانمند، برومند و کارآمد برای آینده نظام و انقلاب بیان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان بسیجی در گروه‌های جهادی با تفکر جهادی، روحیه بسیجی و انقلابی برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف به صورت آتش به اختیار، خود جوش، داوطلبانه و مردم پایه در سطح شهرستان قدم می‌گذارند و خدمات زیادی را ارایه می‌کنند.
سرهنگ اکبری با یادآوری حضور نزدیک به 200 گروه جهادی فعال در کاشان خاطر نشان کرد: این گروه‌ها سال 1399 با برگزاری 74 اردو، در مجموع 74 باب منزل، مدرسه، مسجد و پایگاه بسیج را مرمت کردند یا ساختند.
تشکیل 70 صندوق قرض الحسنه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اظهار داشت: در راستای تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه، 70 صندوق تامین معیشت و اشتغالزایی با آورده نزدیک به 2 میلیارد تومان در شهرستان برای امور معیشتی مردم و مباحث اشتغالزایی برای جوانان و خانواده‌ها پیگیری و تأسیس شد.
وی کمک به تولید و اشتغال به طور ویژه با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را نیز از دیگر عملکردهای مجموعه بسیج سازندگی کاشان برشمرد و تاکید کرد: نزدیک به 65 نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک پنج کیلوواتی برای تامین برق شبکه برق این شهرستان با پرداخت بیش از سه میلیارد و 250 میلیون تومان وام راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در عرصه تولید به‌ویژه در عرصه‌های کشاورزی و دامپروری گفت: واکسن رایگان نیوکاسل پرندگان برای پیشگیری و درمان موثر افزون بر 20 هزار و 700 پرنده خانگی نگهداری شده در منازل توزیع شد.
کمک‌های حمایتی در مبارزه با کرونا
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه کمک‌های بسیجیان در راستای مقابله با ویروس کرونا از جمله ضدعفونی معابر و طرح غربالگری در حوزه‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تاکنون ادامه دارد، اظهار داشت: بسیجیان با نصب‌العین قراردادن گفتمان حرکت جهادی رهبری در مسیر خدمت بی منت و خالصانه و عاشقانه قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه بسیج همواره نیازمند کمک‌های همیشه جاری مردم است، اضافه کرد: با دعوت از همه جوانان و نوجوانان در قالب گروه‌های جهادی، طرح‌های هجرت و دانش‌آموزی انتظار می‌رود همچنان با قوت و قدرت در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز و محرومان کشور پا در رکاب و میدان حضور داشته باشند تا با حرکت و تفکر انقلابی و روحیه جهادی بتوانند در عرصه های مختلف کمک حال کشور و ملت شریف ایران باشند.
نزدیک به 120 هزار نفر بسیجی تاکنون در پایگاه‌های مقاومت و واحدهای بسیج دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اداره‌ها و کارخانه‌ها، اصناف و اقشار تخصصی شهرستان کاشان سازماندهی شدند.
17 اردیبهشت 1379 بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها اشتغال زایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان بسیج سازندگی کاشان پروندهٔ خبری بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271419/بسیج-کاشان-زمینه‌ساز-اشتغال-200-نفر-شد
بستن   چاپ