پیام سپاهان
فرمانده انتظامی کاشان: 1000 دستگاه ماینر غیرمجاز در 45 روز کشف شد
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 04:02:47
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسین بساطی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: 802 دستگاه از مجموع دستگاه‌های ماینر کشف شده به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان شب گذشته با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی از کارگاهی متروکه و غیرفعال در یکی از شهرک‌های صنعتی کاشان کشف شد.
وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و به کارگیری دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز قاچاق در کارگاهی متروکه و غیرفعال در یکی از شهرک های صنعتی شهر کاشان مراتب را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند و پس از شناسایی محل مورد نظر و هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان علاوه بر کشف 802 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، یک نفر را نیز در این زمینه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کاشان با تاکید بر اینکه شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، همکاری شهروندان در زمینه اطلاع از چنین مواردی را برای کمک به اقتصاد، آرامش و به ویژه امنیت جامعه از طریق تماس با شماره 110 به پلیس خواستار شد.
انهدام باند سارقان احشام
سرهنگ بساطی همچنین از انهدام باند سارقان احشام با سرقت 281 رأس دام در کاشان خبر داد و اظهار داشت: با وقوع چندین مورد سرقت احشام در دامداری‌های شهر مشکات رسیدگی به این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان با انجام یکسری اقدام‌های فنی، پلیسی و کار شبانه‌روزی متوجه حضور سارقان در شهر مشکات شدند و در یک عملیات سریع و غافلگیرانه باند سه نفره سارقان را هنگام سرقت شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی، تعقیب و گریز در حالی که قصد فرار از استان را داشتند دستگیر کردند.
این مسوول انتظامی گفت: متهمان تاکنون در بازجویی‌های فنی انجام شده در پلیس آگاهی به سرقت 281 راس احشام دامداران در 11 فقره سرقت به ارزش 562 میلیون تومان اعتراف کردند.

پیام سپاهان

سرهنگ بساطی با اشاره به وقوع سرقت در مکان‌های با ضریب امنیتی پایین، رعایت نکات لازم از سوی دامداران را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد با مقاوم‌سازی، حفاظت فیزیکی و استفاده از تجهیزات ضدسرقت در محل نگهداری دام‌ها، چنین سرقت‌هایی رخ ندهد.
وی تاکید کرد: اخلال‌گران نظم و امنیت جامعه بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی با عزمی راسخ در برخورد با آنان اجازه هنجارشکنی را به احدی نخواهند داد.
کاهش 21 درصدی وقوع جرم
فرمانده انتظامی کاشان از کاهش 21 درصدی وقوع جرم از ابتدای امسال تاکنون با توجه به هوشمندی، هدفمندی، برخورد محکم با سارقان و بالابردن هزینه جرم خبر داد و گفت: در 6 ماهه دوم سال 99 نیز وقوع جرم به 22 درصد کاهش یافت و در مجموع از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 43 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ بساطی با اشاره به افزایش 15 درصدی کشفیات جرائم و افزایش 18 درصدی دستگیری‌ها در تمامی حوزه‌ها اداره داد: امسال کاهش 31 درصدی سرقت‌های مهم، 29 درصدی سرقت منزل‌ها و 47 درصدی موتورسیکلت را شاهد بودیم.
وی خاطر نشان کرد: کاهش وقوع جرم، افزایش کشفیات و دستگیری‌ها سه مولفه مهم برای نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش مردم است.
فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به اینکه نزدیک به 150 هزار دستگاه موتورسیکلت دارای مجوز و سرانه بالای استفاده از این وسیله نقلیه در شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده و آموزش مهارت صحیح استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله نقلیه و نه وسیله قتاله از سوی خانواده‌ها ضروری است تا بواسطه تخلف‌های فرزندانشان مقابل پلیس قرار نگیرند.
وی اضافه کرد: بسیاری از موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی و حتی داشتن گواهینامه را در تردد رعایت نمی‌کنند که عواقب بدی برای آنان دارد.
افزایش 325 درصدی کشفیات مواد مخدر
سرهنگ بساطی با یادآوری افزایش 325 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر و افزایش 100 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال 99، گفت: افزایش 280 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا، افزایش یکهزار درصدی اراذل، اوباش و افراد شرور، افزایش 19 درصدی سارقان، افزایش 89 درصدی معتادان و انتقال به کمپ‌ها از دیگر آمار قابل توجه و اقدام‌های ارزنده پلیس برای تامین آرامش، امنیت و سلامت مردم است.
این مقام انتظامی کاشان بازبینی تابلوهای ترافیکی شهرستان با هماهنگی شهرداران شهرداری‌های منطقه‌ها را از دیگر فعالیت‌های امسال پلیس شهرستان عنوان کرد.
روزانه نزدیک به 300 تماس با 110
سرهنگ بساطی افزون بر 11 هزار و ‌650 تماس در 45 روز با میانگین تقریبی روزانه 300 تماس از سوی مردم با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 را از ابتدای سال جاری تاکنون نشانه اعتماد شهروندان به پلیس دانست و افزود: نزدیک به 60 درصد این تماس‌ها منجر به عملیات انتظامی و تشکیل پرونده شد.
وی با بیان اینکه 29 درصد تماس‌های مردمی را نزاع و درگیری به‌عنوان نخستین اولویت موضوعی با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و اضافه کرد: این مهم بیانگر لزوم تلاش وافر دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی کاشان در کاهش درگیری‌ها و افزایش آستانه تحمل مردم است.
به گفته این مسوول انتظامی، نزدیک به 26 درصد تماس‌ها در حوزه راهور و ترافیک کاشان به‌عنوان دومین اولویت تماس‌ها بوده که این موضوع نیز تلاش هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان حیاتی شهرستان و نقش موثر آنها در کاهش تصادف‌ها می‌طلبد.
وی اضافه کرد: در 245 روز گذشته، 21 درصد تماس‌های مردمی با پلیس با موضوع جرایم خرد و علیه اموال، 13 درصد موضوع مفاسد اجتماعی و پنج و سه دهم درصد با موضوع سرقت به ترتیب به عنوان اولویت‌های سوم تا پنجم تماس‌ها بوده است.
رتبه نخست استانی پلیس فتا و برخورد با اراذل و اوباش
فرمانده انتظامی کاشان خاطر نشان کرد: پلیس فتای این شهرستان به عنوان پلیس هوشمند با افزایش 104 درصدی کشفیات پیش از وقوع، موفق‌ترین پلیس استان اصفهان است.
سرهنگ بساطی افزود: نیروی انتظامی کاشان نیز در برخورد قاطع با اراذل و اوباش از چندین سال پیش تاکنون همواره رتبه نخست استان اصفهان را دارد.
وی با یادآوری تلاش‌ها و حضور در صحنه و فعال نیروی انتظامی در دوران شیوع کرونا و مواجهه آنان به‌عنوان نخستین لایه ارتباطی با شهروندان تصریح کرد: این نیرو تلاش گسترده و وظیفه سنگینی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ترددهای شبانه، محدودیت‌های روزانه مردم و سایر موارد دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.
برچسب‌ها کالای قاچاق کاشان انتظامی ارز دیجیتال

http://www.sepahannews.ir/fa/News/271408/فرمانده-انتظامی-کاشان--1000-دستگاه-ماینر-غیرمجاز-در-45-روز-کشف-شد
بستن   چاپ